اعتماد به جوانان موجب رشد و اعتلای جامعه می‌شود
کد خبر: 4014843
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

اعتماد به جوانان موجب رشد و اعتلای جامعه می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: در گام دوم انقلاب باید به جوانان اعتماد شود زیرا که تکیه و اعتماد به جوانان موجب رشد و اعتلای کشور می‌شود.

مجتبی صداقت، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، شب گذشته، 29 آبان ماه در مراسم تجلیل از سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان یزد اظهار کرد: در گام دوم انقلاب باید به جوانان اعتماد شود زیرا که تکیه و اعتماد به جوانان موجب رشد و اعتلای کشور می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح‌ها و برنامه‌ها آماده همکاری با سمن‌ها هستیم و این مشارکت خود مردم در کارها است و اینکه هرگونه ایده و فکری که در مورد فعالیت‌های این سازمان از طرف جوانان ارائه شود، نهایت همکاری را خواهیم داشت.

سیدسجاد ابطحی، رئیس مجمع جوانان استان یزد نیز در این مراسم گفت: برگزاری این نشست بعد از چند سال توقف به دلیل محدودیت‌های کرونا باعث ایجاد انگیزه مضاعفی خواهد بود تا فعالیت‌ها آغاز شود. یکی از اهداف برگزاری این نشست آشنایی سمن‌های جدید با سمن‌های قدیمی است که به ثبت رسیده‌اند و فرصتی برای بیان مشکلات و همچنین تبادل تجربیات خواهد بود.

اعظم السادات امامی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از 80 سمن در استان به ثبت رسیده و با توجه به اینکه به دلیل کرونا نتوانستیم گردهمایی داشته باشیم لذا نشست‌هایی با همه این سمن‌ها در گروه‌های 10 نفره برگزار و از همه آنها برنامه و گزارش کار درخواست شده است و امیدواریم شاهد فعالیت مجدد همه سمن‌ها باشیم.

محمدرضا حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست اظهار کرد: امروز سمن‌ها نباید به چیزی جزء افزایش سرمایه اجتماعی فکر کنند و سه شاخص مهم امید، اعتماد و مشارکت در سرمایه اجتماعی اثرگذار است. متأسفانه در هر سه شاخص دچار افت هستیم و مشکلاتی همچون مهاجرت نخبگان، آسیب‌های اجتماعی و عدم ازدواج جوانان ریشه در نا امیدی جوانان دارد.

وی ادامه داد: نا امیدی و بی‌اعتمادی در جوانان وجود دارد و همه باید همت خود را برای رفع این مشکلات به کار گیریم و به آینده امیدوار باشیم و هر کسی دل در گرو کشور و انقلاب دارد باید مراقبت کند تا بی اعتمادی و نا امیدی کاهش یابد. باید در دوران پساکرونا برای جوانان و بانوان برنامه داشته باشیم و نقش سمن‌ها در این زمینه بسیار اثرگذار است.

غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم بیان کرد: شهر ما را به تاریخ و تمدن می‌شناسند و یزد شهری است که پایه گذار آن خیران بودند و زنانی همچون ستی فاطمه خاتون در خلق این شهر مشارکت داشتند. باید در تراز شهر یزد و بویژه در حوزه فکری آینده نگر باشیم و مدلی داشته باشیم تا همه نیازهای اقشار مختلف برآورده شود و بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در شهر وجود دارد به دلیل نداشتن همین مدل و برنامه است.

دشتی اظهار کرد: آمادگی داریم از مجموعه سمن‌ها و توانمندی آنها استفاده کنیم و همه سمن‌ها همچون بسیج ویژگی حضور و مشارکت را دارند و با مسئولیت شناسی که همراه با دردمندی است، در راه خدمت به مردم فعالیت می‌کنند.

زهیر حاجی حسینی، مشاور جوان استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی فرصت ظهور و حرکت‌های مردمی فراهم شده و در این سمن‌ها عمدتاً نیروهای جوان فعالیت دارند و امید جوانان نیز مایه مباهات است. امیدواریم بیش از پیش از توانمندی جوانان در همه فعالیت ها استفاده شده و این فضا برای فعالیت جوانان مهیا شود.

یادآور می‌شود در پایان این نشست سه نفر از نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد جوانان استان درخواست‌ها و پیشنهادات خود را مطرح و همچنین از هشت مدیر برتر سمن‌های مردم نهاد جوانان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha