افزایش فعالیت نویسندگان کرمانی در حوزه دفاع مقدس
کد خبر: 4015095
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

افزایش فعالیت نویسندگان کرمانی در حوزه دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین «یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» در کرمان با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه نشر کتب مرتبط طی سالیان گذشته اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: از جمله دلایل این رشد نگاه ویژه نویسندگان متعهد و فعالین حوزه دفاع مقدس و همچنین شهادت سردار سلیمانی است که با خون خود باعث شدند نویسندگان ما در این حوزه پرکارتر شوند.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز یکشنبه 30 آبان‌ماه آیین «‌یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همزمان با سراسر کشور، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعدادی از خانواده‌های شهدا در گلزار شهدای کرمان برگزار شد. این مراسم با انتشار تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب « تنها گریه کن» همراه بود.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج و هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده در حوزه کتاب، شاهد افزایش سرانه مطالعه در استان کرمان باشیم.

وی با بیان اینکه یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» است، گفت: تقریظ و ستایش مکتوب کتاب سابقه دیرینه‌ای دارد و تقریباً از دهه شصت شاهد تقریظ مقام معظم رهبری بر برخی کتاب‌ها بودیم.

علیزاده با بیان اینکه تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب مادران شهدا در هفته کتاب و هفته بسیج اتفاق افتاد، ادامه داد: این امر نشان از نگاه ویژه و اهمیت مقام معظم رهبری بر موضوع کتاب و کتابخوانی است و با توجه به فرمایشات مکرر ایشان بر این موضوع همه‌ ما باید این فرمایشات را در عرصه توسعه فرهنگ کتابخوانی سرلوحه قرار دهیم.

وی با اشاره به جایگاه خانواده و نقش زن به عنوان محور هر خانواده گفت: نگاه ویژه دیگر به مناسبت انتشار این تقریظ بحث نگاه ویژه مقام معظم رهبری به مادران و همسران شهدا است که گنجینه‌های تاریخی هستند و فرزندان خود را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌ها کردند و با تقدیم عزیزان خود از حضرت ام‌البنین(س) الگو گرفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تصریح کرد: زنان و به ویژه مادران و همسران شهدا در مراحل مختلف انقلاب و دفاع مقدس نقش‌های مهم ایفا کردند و بسترساز فعالیت‌های مهمی بودند و فرزندانی تربیت کردند که در راه مبارزه با ظلم و استکبار از جان خود گذشتند و صبر زنان و مادران و همسران شهدا بود که فرزندان برومندشان توانستند در چهار دهه گذشته و امروز در خط مقدم مبارزه با دشمنان حاضر شوند و اجازه نداند کوچکترین دست اندازی به این خاک صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در بحث تقریظ مقام معظم رهبری در این کتاب حائز اهمیت است، بحث خواندن کتاب خوب است. در فرمایشات رهبری بارها بر کتاب خواندن و خواندن کتاب خوب تأکید شده است و امیدواریم بتوانیم با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های خوب تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه نشر کتب مرتبط طی سالیان گذشته اتفاقات خوبی افتاده است و در حوزه وصول کتاب، چاپ و تجدید چاپ در حوزه دفاع مقدس از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 73 عنوان کتاب چاپ یا تجدید چاپ شده که شامل 69 هزار تیراژ کتاب می‌شود که در 10 ساله گذشته آمار بسیار بالایی را نشان می‌دهد.

علیزاده از جمله دلایل این رشد را نگاه ویژه نویسندگان متعهد و فعالین حوزه دفاع مقدس و همچنین شهادت سردار سلیمانی دانست، و گفت: سردار سلیمانی با خون خود باعث شدند نویسندگان ما در این حوزه پرکارتر شوند.

رونمایی از جلد پنجم کتاب وصایای شهدا و تازه‌های نشر در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان و تجلیل از تعدادی از ناشران و نویسندگان این حوزه در استان از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha