کارگاه خوشنویسی در نمایشگاه هنر اسلامی لاهور + عکس
کد خبر: 4015499
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

کارگاه خوشنویسی در نمایشگاه هنر اسلامی لاهور + عکس

کارگاه خوشنویسی با حضور علاقه‌مندان و دانشجویان پاکستانی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی هنرهای اسلامی با همکاری مشترک انجمن خوشنویسان پاکستان و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

کارگاه خوشنویسی در نمایشگاه هنر اسلامی در لاهور + عکسبه گزارش ایکنا؛ در این کارگاه که در نمایشگاه 5 روزه مشترک سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در مجتمع فرهنگی هنری «الحمراء» لاهور برپا شد جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ و وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در لاهور، عرفان قریشی؛ دبیرکل انجمن خوشنویسان پاکستان، خانم عایشه شهنواز؛ هنرمند نامی پاکستان و کلنل مسعود مظهر؛ رئیس ایوان علم و فن این کشور حضور یافتند.

بنا به اعلام خانه فرهنگ ایران در لاهور، در این کارگاه کاظم خراسانی از ایران، افضال‌الدین از ترکیه، خالد محمود صدیقی و اصغر علی از پاکستان به صورت برخط و حضوری، سبک‌های مختلف خوشنویسی از جمله خط نستعلیق را به دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی آموزش دادند.

سید قاسم شاه از فعالان رسانه‌ای و سخنران حوزه آموزشی و اجتماعی پاکستان نیز از این نمایشگاه بازدید کرد و در گفت‌وگو با جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگی کشورمان ضمن تمجید از هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی، از غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

سید قاسم شاه بر توجه جدی به امر شکوفایی استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه نوجوانان و جوانان پاکستانی و ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی در عرصه هنر تأکید کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان نیز از این چهره مطرح و محبوب پاکستانی برای حضور در خانه فرهنگ به منظور رایزنی و گفت‌و‌گو در حوزه فعالیت‌های مشترک آموزشی، فرهنگی و هنری دعوت کرد. 

نمایشگاه هنرهای اسلامی پنج شنبه 27 آبان ماه در مرکز فرهنگی هنری الحمرا در لاهور با همکاری سه کشور ایران پاکستان و ترکیه افتتاح شد. این نمایشگاه پس از 5 روز، امروز، دوم آذر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha