زیرساخت‌های اعزام 4 تا 5 میلیون زائر اربعین فراهم شود
کد خبر: 4016017
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

زیرساخت‌های اعزام 4 تا 5 میلیون زائر اربعین فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: باید هم اکنون این آمادگی در کشور به لحاظ زیرساختی و فنی فراهم شود که در شرایط غیر کرونایی و عادی امکان عزیمت تعداد چهار تا پنج میلیون نفر باشد.

زیرساخت‌های اعزام چهار تا پنج میلیون زائر اربعین فراهم شود

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان انقلابی و تلاشگر کشور، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت سفری که از سوی دولت عراق اعلام شد، در نهایت اعزام پرواز هوایی با تعداد ۶۰ هزار نفر موافقت شد که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته مسیر رفت و برگشت به نحو مناسبی انجام شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه در سال ۹۸ اعزام زائر در حدود سه میلیون و هفتصد هزار نفر را در کشور داشتیم، گفت: باید هم اکنون این آمادگی در کشور به لحاظ زیرساختی و فنی فراهم شود که در شرایط غیر کرونایی و عادی امکان عزیمت تعداد چهار تا پنج میلیون نفر باشد.

وی در این خصوص گفت: مهم‌ترین نیاز در این حوزه، تقویت زیرساخت‌های ارتباطی اعم از جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان است که باید اقدامات و سرمایه گذاری‌های لازم در این خصوص تدبیر شود. موضوع استانی شدن اربعین از دیگر محورهای مورد اشاره ذوالفقاری در نشست امروز بود که وی عنوان کرد: استانی شدن از این جهت که تلاش کنیم ظرفیت‌های استانی در بخش موکب داران، نیازمندی‌ها در حوزه اسکان و تغذیه را بیشتر فعال کنیم و ستاد مرکزی اربعین بیشتر نقش هماهنگی و نظارت را بر عهده گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین گفت: یکی دیگر از ضرورت‌های جدی در مراسم اربعین که باید سال آتی مورد توجه اساسی قرار گیرد مسئله بیمه برای همه زوار و همچنین خدمات درمانی سرپایی در کنار موکب داران است.

انتهای پیام
captcha