بسیجیان در حوزه مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی حضور دارند
کد خبر: 4016354
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
امام جمعه کرمان:

بسیجیان در حوزه مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی حضور دارند

امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه بسیج خود را به دنیا و جهان اسلام ثابت کرده است، گفت: امروز بسیج در کشورهای مختلف اسلامی طرفداران جدی دارد و بسیجیان در حوزه مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی حضور دارند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه 5 آذر ماه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی بیان کرد: یکی از خطراتی که آسیب بسیار به روح و روان شخص و جامعه دینی و مردم وارد می‌کند دوری از حق است.

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) در خصوص کسانی که در سایه عرش الهی از همدیگر سبقت می‌گیرند، گفت: این افراد وقتی حرف حق را می‌شوند و جریان حق را می‌بینند در مقابل آن مقاومت نمی‌کنند. وقتی از آن‌ها درخواست کنید، از حق دفاع می‌کنند و در بیان حق کوتاهی نمی‌کنند.

وی مصداق دیگر این افراد را بیان کردن حق دانست و گفت: امام علی(ع) در صفات متقین فرمود«یکی از صفات انسان‌های متقی آن است که خودشان حق را می‌گویند و به آن اعتراف می‌کنند قبل از اینکه کسی شهادت بدهد، زودتر اعتراف می‌کنند».

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: هم دنبال حق باشید هم مدافع حق. به بیان حق بپردازید و در عمل و رفتار حق را تقویت کنید و هر کجا جبهه حق را دیدید مساعدت کنید.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته بسیج، تفکر بسیجی را یک منظومه فکری مبتنی بر کتاب و سنت دانست که برگرفته از آیات و روایات ائمه است و ویژگی‌هایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اعتقاد به مسئولیت انسان در پیشگاه خداوند، همراهی علم و عمل، شناخت اطراف خود، رصد کشور و جهان توسط بسیج، اخلاص، ایثار و شهادت طلبی، نهراسیدن از دشمن و ابرقدرت‌ها و سرزنش ملامت‌گران از ویژگی‌های تفکر بسیجی است.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: تفکر ناب اسلامی مبتنی بر اصول و فروغ دین، عدالت‌خواهی، اقتدا به امام، خالی نکردن میدان، ظلم ستیز و مظلوم نواز بودن، آشتی نداشتن با ظالم، معتقد به رسالت و امامت معصوم و ولایت فقیه از دیگر ویژگی‌های تفکر بسیجی است. 

وی با بیان اینکه بسیج جناحی فکر نمی‌کند، ادامه داد: بسیجی مدافع حقوق محرومین است. در حرکت جهادی دنبال رفع محرومیت و کم کردن آن است و برای کم کردن و رفع محرومیت شب و روز نمی شناسند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بسیج خود را به دنیا و جهان اسلام ثابت کرده است، گفت: امروز بسیج در کشورهای مختلف اسلامی طرفداران جدی دارد و بسیجیان در حوزه مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی حضور دارند.

انتهای پیام
captcha