حضور جمعی از علمای مسیحی در مراسم افتتاح مسجدی در مصر
کد خبر: 4016444
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

حضور جمعی از علمای مسیحی در مراسم افتتاح مسجدی در مصر

مسئولین استان قنای مصر حضور شخصیت‌های مسیحی در مراسم افتتاح مسجدی در شهر فرشاط این استان را گواه حفظ وحدت ملی و وجود برادری و دوستی میان پیروان ادیان مختلف در این کشور دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، در شهر فرشوط استان قنا در جنوب مصر شاهد صحنه زیبای حضور شهروندان مسیحی در مراسم افتتاح مسجد جدید الرحمن در این شهر بود.

در مراسم افتتاح این مسجد که با هزینه اهالی شهر فرشوط باسازی شده است، شیخ یاسر العرشی، رئیس اداره اوقاف فرشوط و جمعی از علمای الازهر و اوقاف و علمای دینی اسلامی و مسیحی حضور داشتند.

در این مراسم دو کشیش مسیحی به نام‌های زکریا و ببنود، کشیش کلیساهای دیر بحاجر الدهسه و الملاک حضور داشتند که کشیش ببنود هم پس از تمام شدن اقامه نماز در داخل مسجد طی نطقی از وحدت ملی و مدارا سخن گفت و تأکید کرد: همه در مصر از مسیحی و مسلمان در کنار یکدیگر با برادری و مودت به‌سر می‌برند.

علی قاعود، شهردار فرشوط نیز گفت: امروز این شهر با حضور قبطی‌ها در مراسم افتتاح مسجد الرحمن شاهد جشن وحدت ملی است و این گواه وجود فضای برادری و محبتی است که ما همگی در آن زندگی می‌کنیم.

پیش از این نیز حضور هیئت‌هایی از کلیسا در مراسم افتتاح چندین مسجد در مصر بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.

مصر، به پایتختی قاهره در شمال شرق آفریقا واقع شده و بر اساس آخرین برآوردها، جمعیتی نزدیک به ۱۰۴ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند که ۹۰ درصد آن مسلمان و ۱۰ درصد مسیحی‌اند. اقلیتی از شیعیان هم در مصر زندگی می‌کنند که آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست.

بر اساس قانون اساسی مصر، هیچ کدام از قوانین کشور نباید مغایر با شریعت اسلامی باشد. دانشگاه الازهر یکی از قدیمی‌ترین مراکز علمی مسلمانان، در مصر قرار دارد و تأثیر فکری و علمی فراوانی میان مسلمانان داشته است. کلیسای ارتدوکس قبطی اسکندریه مصر نیز رهبری مذهبی ۱۵ میلیون مسیحی را در سراسر جهان به عهده دارد.

انتهای پیام
captcha