فیلم | تلاوت آیاتی از سوره ابراهیم(ع) با صوت عبدالله خالد
کد خبر: 4016564
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

فیلم | تلاوت آیاتی از سوره ابراهیم(ع) با صوت عبدالله خالد

در ویدئویی که از عبدالله خالد، قاری ممتاز و برجسته پاکستانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده،‌ او جدیدترین تلاوت مجلسی خود را که آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم(ع) است، قرائت می‌کند.

به گزارش ایکنا، در این ویدئو عبدالله خالد، قاری ممتاز و حافظ کل قرآن پاکستان، آیات 31 تا 34 سوره مبارکه ابراهیم(ع) را قرائت می‌کند.

 قُلْ لِعِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُوا يُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خِلَالٌ ﴿۳۱﴾

به آن بندگانم كه ايمان آورده‏‌اند بگو نماز را بر پا دارند و از آنچه به ايشان روزى داده‏‌ايم پنهان و آشكارا انفاق كنند پيش از آنكه روزى فرا رسد كه در آن نه داد و ستدى باشد و نه دوستى‌ای(۳۱)

پیام آیه: 

انفاق آشكار، سبب تربيت نسل و تشويق ديگران و رفع تهمت از خود است و انفاق پنهانى عامل رشد و اخلاص است. البتّه بعضى مفسّران گفته‌اند: انفاق علنى مربوط به انفاق‌هاى واجب مثل خمس و زكات است و انفاق مخفى مربوط به موارد مستحبّ مثل صدقه است.

اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ وَسَخَّرَ لَكُمُ الْفُلْكَ لِتَجْرِيَ فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَسَخَّرَ لَكُمُ الْأَنْهَارَ ﴿۳۲﴾

خداست كه آسمان‌ها و زمين را آفريد و از آسمان آبى فرستاد و به وسيله آن از ميوه‌ها براى شما روزى بيرون آورد و كشتى را براى شما رام گردانيد تا به فرمان او در دريا روان شود و رودها را براى شما مسخر كرد (۳۲)

پیام آیه: شناخت نعمت‌هاى خداوند، بهترين راه خداشناسى است كه با فهم عموم و عشق و انگيزه و عبادت همراه است.

وَسَخَّرَ لَكُمُ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ دَائِبَيْنِ وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ ﴿۳۳﴾وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ ﴿۳۴﴾.

و خورشيد و ماه را كه پيوسته روانند براى شما رام گردانيد و شب و روز را [نيز] مسخر شما ساخت (۳۳)

پیام آیه: نه فقط زمين و نعمت‌هاى زمينى، بلكه آسمان و اجرام آسمانى نيز براى بهره‌گيرى بشر و مطابق نيازهاى او آفريده شده‌اند.

در ادامه ویدئوی تلاوت این آیات را با صوت عبدالله خالد مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha