حضور یوسف نوری در وزارت آموزش و پرورش امیدوار کننده است
کد خبر: 4016801
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

حضور یوسف نوری در وزارت آموزش و پرورش امیدوار کننده است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: حضور یوسف نوری در وزارت آموزش و پرورش امیدوار کننده است و نوری را برای این دوره فردی مفید برای آموزش و پرورش می‌دانیم.

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامیمحمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی, در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در جلسه فوق العاده کمیسیون روز شنبه ششم آذرماه نیز موافقت خود با وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده‌ام، اظهار کرد: حمایت دولت به ویژه سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی باید یک مطالبه جدی از سوی وزیر آموزش و پرورش باشد.

وحیدی در رابطه با رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: در جلسه یکشنبه هفتم آذرماه نیز یوسف نوری با 194 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفت.

وی با تأکید براینکه وزیر آموزش و پرورش باید بتواند جامعه دو میلیون نفری فرهنگیان را با خود همراه کند، افزود: آموزش و پرورش چون جامعه انسانی بزرگی را پوشش می دهد و از همین جهت اهمیت بسیاری دارد که جامعه فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش را از خود ببینند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان در وزارت آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش  باید نظام شایستگی حاکم باشد، زیرا پدرخوانده های زیادی  در جریان‌های مدیریتی می‌خواهند نفوذ کنند ولی اگر وزیر نظام شایستگی را اعمال کند توصیه‌های افراد، رفع خواهد شد.‌

وی با تأکید براینکه بیمه‌های مکمل بی‌خاصیت  فرهنگیان، منزلت معلمین را از بین برده است، ادامه داد: در حوزه فضا و تجهیزات مدارس و مدارس تخریبی نیاز به یک جهش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی مطالبه مهمی است و هرچند دانشگاه فرهنگیان در فرایند یاددهی یادگیری مهم‌ترین نقش را دارد.

وحیدی با اشاره به اینکه نظام استعدادیابی دانش آموزی در کشور بسیار ضعیف کار می‌کند، تأکید کرد: اعمال مدرک تحصیلی و استفاده از  معلمین دارای مدارک بالا جهت‌ تدریس در دانشگاه فرهنگیان کشور باید در دستور کار وزارت خانه باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: کمترین افزایش حقوق را قشر مظلوم نیروهای خدماتی داشته‌اند و تاکنون کمترین توجه به این نیروها شده است  در صورتی که این نیروها بخشی از پازل تعلیم و تربیت هستند.  

وحیدی در پایان تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی آبروی دولت و مجلس است و باید از سوی وزیر آموزش و پرورش به جد پیگیری شود که مهم‌ترین بخش‌های مغفول مانده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
captcha