برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خراسان شمالی
کد خبر: 4016945
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خراسان شمالی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

هاشم شیرازییان، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالیهاشم شیرازیان، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی  با اشاره به شروع مسابقات مدهامتان از هفتم آذر ماه، بیان کرد: این دوره از مسابقات ویژه فعالان فهما است و مرحله استانی آن تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

شیرازیان از مهم‌ترین برنامه‌های طراحی شده در  رواق نو، سامانه بچه‌های مسجد اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات با بهره‌مندی از نظرات فعالان قرآنی در سراسر ایران طراحی شده است و در سه رده سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود.

مدیر ستاد فهمای استان از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات را اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان دانست و تصریح کرد: همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی رشته‌های مدنظر از دیگر فواید برگزاری این مسابقات است.

وی در خصوص برگزاری جلسات سنتی قرآن کریم ادامه داد:طرح تلاوت نور که در حال حاضر در بیش از 500 پایگاه و بعد از اقامه نماز اجرا می شود، بهترین فرصت برای پرشور کردن این دوره از مسابقات است.

این مقام مسئول در خصوص نحوه شرکت علاقمندان در این مسابقه بیان کرد: علاقمندان برای حضور در این دوره تا مهلت تعیین شده، می‌توانند با مراجعه به سایت بچه‌های مسجد .....در این مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha