مخزن اسناد اوقاف دارای تائید سازمان اسناد ملی است
کد خبر: 4017005
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

مخزن اسناد اوقاف دارای تائید سازمان اسناد ملی است

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در بازدید جریان مسئولان و نمایندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملی از آرشیو مرکزی اوقاف گفت: مخزن اسناد اوقاف دارای تائید سازمان اسناد ملی است.

مخزن اسناد اوقاف دارای تائید سازمان اسناد ملی استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله حسنی‌نیا، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با تکذیب خبر از بین رفتن اسناد وقفی، گفت: مخزن اسناد سازمان اوقاف و امور خیریه از لحاظ امکانات و استانداردهای لازم مورد تأئید سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قرار گرفته است و با این سازمان به صورت مداوم تعامل و همکاری دارد.

وی ادامه داد: سیستم اطفای حریق پیشرفته، حسگر مخصوص نشتی آب، دوربین، تهویه مناسب، دماسنج و رطوبت سنج و انواع فایل‌های استاندارد در مخزن اسناد سازمان اوقاف و امور خیریه تعبیه شده و به صورت مستمر کنترل می‌شود تا به هیچ سند وقفی آسیبی نرسد.

حسنی‌نیا یادآور شد: ترکیدگی لوله آب مربوط به انباری درکنار مخزن اصلی بوده که وسایل اضافه در آن نگهداری می‌شده و به‌ هیچ‌ وجه آب وارد مخزن اصلی اسناد سازمان نشده است. امروز نیز این مکان از نزدیک مورد بازدید مسئولان سازمان اسناد قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه مخزن اسناد اوقاف دارای استانداردهای مورد تأیید سازمان اسناد و کتابخانه ملی است و با تجهیزاتی که دارد امکان آب‌گرفتی در آن وجود ندارد.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: در خبرها عنوان شده بود که سازمان اوقاف اجازه دسترسی به اسناد را به دانشجویان و پژوهشگران نمی‌دهد . این خبر به شدت تکذیب می‌شود .

وی بیان کرد: در طول سال به صورت مستمر پژوهشگران زیادی با معرفی‌نامه‌ای که ارائه می‌دهند، به بررسی و پژوهش در زمینه اسناد این سازمان می پردازند. خوب است که رسانه‌ها به جای استفاده از روش منسوخ شده مصاحبه با افراد نامعلوم به عنوان منبع آگاه، صحت و سقم این مساله را از خود مسئولان اوقاف جویا می‌شدند.

حسنی‌نیا تصریح کرد: در روزنامه‌ای قید شده است که اوقاف قضیه ترکیدگی لوله را کتمان کرده است؛ در حالیکه پیشتر مدیرکل روابط عمومی سازمان اعلام کرده بود که انبار پشتی مخزن دچار ترکیدگی لوله و نشتی آب شده و اسناد وقفی آسیبی ندیده‌اند.

یادآور می‌شود، مدیران و مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مخزن اسناد سازمان اوقاف بازدید و ضمن تأئید اینکه این مکان مشکل خاصی از نظر نگهداری اسناد ندارد، اذعان کردند فضاسازی‌های رسانه‌ای در این مورد واقعیت ندارد.

انتهای پیام
captcha