انتشار خاطراتی از سردار شهید حسین بادپا
کد خبر: 4017129
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
روی میز مطالعه/ دردانه‌ی کرمان

انتشار خاطراتی از سردار شهید حسین بادپا

کتاب «دردانه‌ی کرمان» روایتگر خاطراتی از سردار شهید جسین بادپا است که به تازگی منتشر شده است.

به گزارش ایکنا، کتاب «دردانه‌ی کرمان» خاطراتی از سردار شهید حسین بادپاست که سارا فضلی آن را به رشته تحریر در آورده است. این کتاب پنج فصل دارد. کودکی، روایات همسر و فرزندان، روایات دفاع مقدس، گردان سوار زرهی و شغل آزاد و در نهایت روایات سوریه پنج فصل این کتاب را تشکیل می‌دهد.

در مقدمه این کتاب آمده است؛ «به یاد دارم وقتی فیلم یا سریالی می‌دیدم که درباره شهدا ساخته یا کتابی می‌خواندم که درباره شهدا نوشته شده بود به نویسنده فیلمنامه و کتاب فکر می‌کردم که وقتی کارش را انجام می‌داده چه حس و حالی داشته است. در همه این سال‌ها آرزو داشتم دستم به قلبم برود و از شهدایی بنویسم که حضور حق را با همه وجود حس کردند و فصل‌های سرخ و خونینی را برای سرزمینم به جا گذاشتند تا خاک سبز وطنم را از دسترس فتنه‌ها و دشمن بیرون بکشند. هر وقت دلم می‌گرفت در دفترم حرف‌هایی را که از دل برمی‌آمد برای شهدا  می‌نوشتم.»

در بخش پایانی کتاب نیز، روایت‌هایی از همرزمان شهید آورده شده است. در یکی از این خاطرات که مطلق به ابوالقاسم علی‌نژاد (ابومحمد) است آورده شده؛ «حاج حسین با بچه‌ها خیلی خودمانی شده بود و حرف‌هایش روی بچه‌ها اثر می‌گذاشت. شیخی داشتیم به نام آقای نیسی؛ بچه خوزستان بود. تو گوشش خوانده و راضی‌اش کرده بود که در نزدیک‌ترین جا کنار دشمن نماز جماعت بخواند. به ما گزارش دادند که این اتفاق افتاده! نهادی مسئول این قضیه گزارش خواستند. من رفتم پی گیر ماجرا شدم و به حاج حسین گفتم «آخه این چه کاریه ؟! خوب، 100 متر بیایین این طرف‌تر نماز جماعت بخونید!». این ماجرا هم به خیر و خوشی تمام شد.»

این کتاب در تیراژ هزار نسخه توسط نشر خط مقدم عرضه شده و چاپ اول خود را پشت سر می‌گذارد. در ضمن این کتاب به قیمت 9500 تومان در اختیار علاقمندان است.

انتهای پیام
captcha