ارائه تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4017665
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

ارائه تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: برای حمایت از توسعه و کشت گیاهان دارویی در استان، تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

کشت گیاهان داروییبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، غلامعلی صمصامی، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی وضعیت تسهیلات کشت گیاهان دارویی گفت: در راستای حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان، طبق تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید با وزارت جهاد کشاورزی، قرار است به کسانی که متقاضی کشت انواع گیاهان دارویی، متناسب با اقلیم سیستان و بلوچستان هستند، تسهیلات ارائه شود.

صمصامی با اشاره به اینکه این تسهیلات در همه مناطق سیستان و بلوچستان که مستعد کشت گیاهان دارویی است پرداخت می‌شود بیان کرد: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و با کارمزد چهاردرصد پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان تأکید کرد: چگونگی دریافت سقف تسهیلات به بزرگی طرح ارائه شده از طرف متقاضی بستگی دارد که توسط کارشناسان صندوق بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه سیستان و بلوچستان برای کشت انواع گیاهان دارویی افزود: گل‌محمدی، حنا، آلوئه‌ورا، چای ترش، آویشن و نعنا از گیاهان دارویی است که در بیشتر نقاط این استان هم قابلیت کشت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha