برداشت پنبه بعد از ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4017677
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

برداشت پنبه بعد از ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پنبه بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال در سطح ٢٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب استان آغاز شد.

برداشت پنبه در سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان‌الله طوقی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کشت پنبه در سیستان و بلوچستان قدمت دیرینه دارد و با راه‌اندازی مجدد کارخانه در ایرانشهر و نیاز مبرم این کارخانه و سایر کارخانجات کشور به این ماده فرصت ممتازی برای توسعه کشت پنبه را در منطقه فراهم کرده است.

وی افزود: به‌منظور انتخاب مناسب‌ترین زمان کشت پنبه با مشارکت ۲ شرکت زرین‌دشت فارس و آستان قدس رضوی، ٢٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، تفتان و خاش به صورت قراردادی به زیر کشت پنبه رفت.

طوقی ادامه داد: برای تعیین مناسب‌ترین رقم پنبه نیز با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان تعداد ۱۰ رقم پنبه خیلی زودرس، زودرس و متوسط رس کشت و با توجه به نتایج حاصله مناسب‌ترین زمان کشت پنبه در سال زراعی جاری بهمن ماه تعیین شد.

وی تصریح کرد: در راستای کشت مکانیزه پنبه تعداد ۲ دستگاه کاشت پنبه خریداری و در اختیار این شهرستان‌ها قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: کشت مجدد پنبه در سیستان و بلوچستان با تلاش این سازمان و اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور عملیاتی شد.

انتهای پیام
captcha