منبر و خطابه؛ بهترین ساحت‌های تبلیغی
کد خبر: 4017847
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد:

منبر و خطابه؛ بهترین ساحت‌های تبلیغی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: علی‌رغم ساحت‌های دیگری که برای بحث تبلیغ فراهم شده، منبر و خطابه بهترین ساحت برای تبلیغ دین است.

دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با اعضای مؤسسه امیر بیانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، عصر چهارشنبه، 10 آذرماه در دیدار با سرپرست و اعضای راهبردی مؤسسه امیر بیان لرستان، اظهار کرد: عرصه منبر و تبلیع در طول تاریخ توفیق و افتخاری است که نصیب روحانیت شده و برترین ساحت تبلیغ دین است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم ساحت‌های دیگری که برای بحث تبلیغ فراهم شده اما اینکه جمعی مستمع خطابه‌ای باشند، ساحتی است که ارزشی مضاعف دارد، افزود: مؤسسه امیر بیان ظرفیتی برای بیان موعظه حسنه، پند و حکمت به شکل تأثیرگذار برای مخاطبان گوناگون در رده‌های مختلف است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در موقعیتی که دولت اسلامی در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی است نیازمند ظرفیت‌هایی مانند مؤسسه امیر بیان هستیم، اضافه کرد: لازمه رسیدن به تمدن اسلامی داشتن تکنولوژی و اختراعات و فرهنگ صحیح استفاده از آن است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه اختراعات و تکنولوژی و چیزی که کار را برای مردم آسان می‌کند از لازمه‌های رسیدن به تمدن اسلامی است، افزود: دیگر لازمه رسیدن به تمدن این است که فرهنگ صحیح اختراعات و اکتشافات را در جامعه گسترش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه تلفن همراه تکنولوژی است و باید به شکل صحیح از آن استفاده کرد، اما اگر فرهنگ استفاده صحیح از آن رعایت نشود مشکل‌ساز می‌شود، افزود: وسیله نقلیه در شمار تکنولوژی و اختراعات است اما اگر به طرز صحیح از آن استفاده نشود، نتیجه آن مرگ سالانه هزاران نفر بر اثر تصادف است.

شاهرخی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی دو بال اختراعات و فرهنگ صحیح استفاده از آن است، بیان کرد: اهل خطابه و منبر، فرهنگ درست استفاده از اکتشافات و اختراعات را به مردم عرضه کنند کمااینکه بهترین رسانه برای فرهنگ‌سازی منبر و خطابه است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه مؤسسه امیر بیان با استفاده از شیوه‌های نو و اثرگذار دولت اسلامی را یاری داده و فرهنگ صحیح اسلامی را در لایه‌های جامعه از طریق منبر گسترش دهد، اظهار کرد: در بحث عدالت، عدم شایسته‌سالاری، عدم توسعه متوازن و عدم توزیع عادلانه منابع مشکلاتی داریم در سطح استان نیز تبعیض و فاصله گرفتن از عدالت را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به جوانان به‌عنوان پایه‌های جامعه دقت کنیم، یادآور شد: کسی که در عرصه تبلیغ است و می‌خواهد معارف اسلامی را به تشنگان حقیقت منتقل کند باید از خصوصیات اخلاقی نیکو برخوردار باشد.

انتهای پیام
captcha