شش پدر و مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4018040
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
در هفته دوم آذر 1400

شش پدر و مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت شش پدر و مادر شهید سه جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

شش پدر و مادر شهید سه جانباز آسمانی شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، شاه‌بیگم انصاری مادر شهیدان «قدمعلی و محمدحسن رئیسی اردلی» از شهدای استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس آسمانی شد.

شهید «قدمعلی رئیسی اردلی» 7 فروردین‌ماه ۱۳۴۳ در شهرستان اردل متولد شد. وی روحانی بود و به عنوان مُبلغ از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و نهایتا در 27 اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۱ در اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم و سینه شهید شد.

برادرش شهیدش «محمدحسن رئیسی» نیز یکم فروردین‌ماه 1331 در شهرستان اردل متولد شد، وی بنا و معمار بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ در منطقه شاخ‌شمیران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به صورت و پاها شهید شد.

لازم به ذکر است، این مادر فداکار سه تن از فرزندان دیگر خود را نیز راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد که هر سه به مقام جانبازی نائل شدند و اکنون یکی از فرزندان این مادر به نام «کرمعلی رئیسی» جانباز ۷۰ درصد است.

مادر شهیدان غمگسار

هیبت رمضانپور دریاسری، مادر شهیدان «احمد و محسن غمگسار» از شهدای شهرستان لنگرود پس از سال‌ها فراق از فرزندان شهیدش، در ۹۲ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

شهید «احمد غمگسار دریاسری» ۱۴ دی‌ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی محور جبهه بانه روستای مرزی کافی‌ابراهیم کردستان، بر اثر اصابت گلوله توسط دشمن بعثی عراق شهید شد.

برادر او شهید «محسن غمگسار دریاسری» هم ۱۰ شهریورماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه عملیاتی محور جبهه حاج‌عمران عراق، بر اثر اصابت گلوله توسط دشمن بعثی عراق به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۷ سال تفحص شد و سال ۱۳۷۲ در شهرستان لنگرود، به زادگاهش منتقل و در گلزار شهدای روستای دریاسر به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان رحیمی

حمیده امینی مادر شهیدان «حسین و حجت‌الله رحیمی» از شهدای والامقام شهرستان جرقویه استان اصفهان، دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

شهید «حسین رحیمی» دهم خرداد 1337، در روستای سروشبادران از توابع شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و چهارم دی‌ماه سال 1365 در ام‌الرصاص عراق شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامد.

برادر او شهید «حجت‌الله رحیمی سروشبادرانی» هم دوم آبان 1343، در روستای سروشبادران از توابع شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا بیست وسوم تیر 1361، در شلمچه به شهادت رسید. پیکر او مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال 1375، پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان رحیمی‌زاده

زهرا غروب مادر شهیدان والامقام «سهراب و اسفندیار رحیمی‌زاده» از شهدای استان خوزستان، پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش، در 92 سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «اسفندیار رحیمی‌زاده» 24 آذرماه سال 1333 در شهرستان آبادان متولد و 25 آبان‌ماه 1359 در بمباران هوايی بندر ماهشهر بر اثر اصابت تركش به سر، به مقام شهادت نائل شد.

برادر او شهید «سهراب رحیمی‌زاده» هم دهم فروردين‌ماه سال 1340 در شهرستان آبادان متولد و در در بمباران هوايی شهر انديمشك بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

مادر شهیدان آذرمی

سیمین‌عذار جوادپور داش‌آتان مادر شهیدان والامقام «عبدالله و سعید آذرمی» در شهرستان مراغه پس از سال‌ها فراق از فرزندانش در سن 66 سالگی به علت بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «عبدالله آذرمی» متولد 1 فروردین 1356 و برادر او شهید «سعید آذری» متولد 5 دی 1359 در 21 اسفند 1366 در بمباران هوايی شهرستان مراغه به شهادت رسيدند.

پدر شهیدان حسینی لیلابی

عالم وارسته حجت‌الاسلام و المسلمین میرعلی‌اصغر حسینی لیلابی پدر شهیدان والامقام «سیدجواد و سید محمد حسینی لیلابی‌« پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست

شهید «سید جواد حسینی لیلابی» متولد ٣ شهریور ١٣۴٩ در تاریخ ١٨ فروردین ١٣۶۶ در منطقه فاو عملیات کربلای ٨ و شهید «سید محمد حسینی لیلابی» متولد ٢ آذر ١٣۵٠ در تاریخ ٧ خرداد ١٣۶۵ در منطقه عملیاتی دزفول به فیض شهادت نائل آمدند.

جانباز ۷۰ درصد محمدرضا علیشاهی

جانباز شهید محمدرضا علیشاهی از جانبازان ۷۰ درصد و رزمندگان دوران دفاع مقدس، عصر روز یکشنبه 7 آذرماه پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جراحات جنگ، در اثر‌ ایست قلبی و تنفسی در یکی از بیمارستان‌های تهران دعوت حق را لبیک گفت و به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید محمدرضا علیشاهی خردادماه سال ۱۳۴۵ متولد شد و در مردادماه سال ۱۳۶۵در منطقه عملیاتی کوشک بر اثر اصابت ترکش از نواحی سر، گوش راست، کمر، سینه و پای راست مجروح شد.

جانباز ۷۰ درصد صمد فاتح‌نژاد خواجه

جانباز والامقام 70 درصد مدافع حرم، صمد فاتح‌نژاد خواجه که در مبارزه با نیروهای تکفیری براثر انفجار تانک و اصابت ترکش قطع نخاع و جانباز شده بود، شامگاه دوشنبه 8 آذرماه به دیدار حق نائل و به شهادت رسید.

جانباز مدافع حرم صمد فاتح‌نژاد خواجه، متولد 28 اردیبهشت ۱۳۶۱ در 12 اسفند ۱۳۹۳ در تکریت عراق بر اثر اصابت موج انفجار و ترکش به درجه رفیع جانبازی نائل شده بود.

جانباز ۷۰ درصد سیدمحسن مرتضوی

جانباز والامقام 70 درصد، سیدمحسن مرتضوی که سال‌ها به عنوان یکی از مدیران زحمت‌کش در بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان البرز، تهران بزرگ و معاونت حقوقی خدمات ارزشمندی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران داشت صبح روز پنجشنبه 11 آذرماه به دیدار حق نائل و به شهادت رسید.

شهید حاج سیدمحسن مرتضوی متولد 1338 در سال 1359 بر اثر اصابت گلوله توپ در جبهه‌های جنوب غرب به مقام جانبازی نائل شد.

انتهای پیام
captcha