اهدای بیش از ۱۷۷۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 4018257
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

اهدای بیش از ۱۷۷۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷۷۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سطح استان اهدا شده است.

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان،‌ در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: خدمات کمیته امداد حضرت امام(ره) به سه بخش کلی حمایتی، توانمندسازی و پشتیبانی تقسیم می‌شود و باید بدانیم که حمایت‌های امداد از قبل از تولد آغاز می‌شود و تا بعد از فوت ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: کمیته امداد استان بیش از ۱۱۲ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارد که برای رشد تحصیلی و موفقیت این عزیزان، خدمات مختلفی از جمله مشاوره تحصیلی، معرفی به مؤسسات آموزشی، شرکت در آزمون‌های آزمایشی، تهیه لوازم التحریر، پوشاک و غیره ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۸۷۵ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: حمایت‌های امداد از کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشگاه گرفته و تا مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها در مقاطع مختلف را دربرمی‌گیرد.

عبادی با اشاره به خدمات کمیته امداد در بحث ازدواج جوانان، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷۷۰ سری جهیزیه اهدا شده و ۱۱۰۰ سری جهیزیه نیز به‌زودی به نوعروسان نیازمند سطح استان اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد می‌توانند در بسیاری مواقع کارگشا باشند، گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در هر مسجدی که کانون فعال دارد، مدجویان آن منطقه را با کانون مسجد پیوند دهیم تا در برنامه‌های معرفتی و بصیرتی شرکت کنند و خوراک فکری آنان تأمین شود تا در جامعه از آسیب‌ها در امان باشند.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در این دیدار بیان کرد: برنامه‌های خانواده بزرگ امداد قابل تقدیر است و خدمات مجموعه امداد برای همه افراد ملموس و به روشنی قابل مشاهده است.

وی گفت: امروزه کسی نیست که از برنامه‌ها و خدمات امداد بی خبر باشد و این به دلیل شبکه گسترده و فعالیت‌های متعدد این نهاد است که باعث شده تا خدمات برای همه مردم ملموس باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان افزود: در سطح استان تعداد ۱۴۰۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد شیعه و اهل سنت فعال است که ۶۶۲ باب در مساجد اهل سنت، مشغول کارهای فرهنگی و هنری هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha