برگزاری محافل قرآنی بانوان در سه استان‌ عراق
کد خبر: 4018475
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

برگزاری محافل قرآنی بانوان در سه استان‌ عراق

دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) از برگزاری محافل قرآنی باشکوه ویژه بانوان در استان‌های واسط، میسان و بابل عراق خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) با همکاری مجمع‌القرآن استان واسط محفل قرآنی سروده‌های بهشتی را برگزار کرد.

امل المطوری، رئیس واحد فعالیت بانوان در دار‌القرآن آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: به‌منظور تقویت پیوندها و فعال‌سازی فعالیت‌های قرآنی بانوان با سایر نهادهای قرآنی و به‌منظور تبادل تجربیات و پیشبرد واقعیت قرآنی عراق، دارالقرآن الکریم واحد فعالیت بانوان، به فعالیت‌های قرآنی مختلف خود در مؤسسات قرآنی ادامه می‌دهد و با همکاری مجمع قرآنیان استان واسط محفل قرآنی سرودهای بهشتی را برگزار کرد.

المطوری درباره فعالیت‌های این نشست گفت: محفل روز پنجشنبه با تلاوت آیاتی از قرآن توسط زهراء تاغی، قاری انجمن قرآنیان استان واسط آغاز شد و سپس سناء لفته بردان، مدیر مرکز تبلیغات و علوم اسلامی جامعة الزهراء طی نطقی از حاضران استقبال کرد.

المطوری گفت که خودش به عنوان مسئول واحد قرآن بانوان در سخنانی به نقش زن و نحوه الگوبرداری از حضرت فاطمه زهراء(س) پرداخته است و سپس استاد تبارک به ارائه سخنرانی در زمینه فرهنگ قرآنی پرداخت و سپس محفل با قرائت چند قاری دیگر عطرآگین شده و در پایان با خواندن دعای فرج به پایان رسید.

دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) همچنین دو سمینار قرآنی را با عناوین آیات نازل شده در شأن فاطمه زهراء(س) و تولّی و تبرّی در قرآن کریم را چهارشنبه گذشته در استان میسان برگزار کرده است.

سیدمرتضی جمال‌الدین، مسئول مرکز مطالعات و پژوهش‌های قرآنی گفت که دارالقرآن استان مقدس حسینی با همکاری انجمن اجتماعات قرآنی عراق به برپایی سمینارهای قرآنی خود در استان‌های مختلف ادامه می‌دهد.

او گفت که توافق شده است با هدف ارتقای سطح معرفتی قرآن‌دوستان استان میسان دوره‌های علوم قرآنی به شکل حضوری یا از طریق مجازی اما به شکلی منظم در این استان برگزار شود.

دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) نیز با همکاری دانشگاه اسلامی بابل محفل قرآنی ویژه دانشجویان دانشگاه و با حضور اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه را دیروز شنبه برگزار کرد.

در این مراسم نطقی در خصوص اهمیت قرآن و علوم آن و تلاوت و گوش سپردن به آن و عمل آن ایراد شد و اجرای سروده‌های دینی و تلاوت قرآن و تکریم از مسئولین دانشگاه اسلامی به دلیل فعالیت‌های قرآنی آن‌ها برای دانشجویان از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha