فعالیت‌های مسجد زینبیه استانبول در توسعه فرهنگ اسلامی تأثیرگذار است
کد خبر: 4018604
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

فعالیت‌های مسجد زینبیه استانبول در توسعه فرهنگ اسلامی تأثیرگذار است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار اعضای اتحادیه علمای شیعه ترکیه با اشاره به اقدامات اثربخش مسجد زینبیه استانبول اظهار کرد: فعالیت‌های اجتماعی زینبیه که بر محور مسجد انجام می‌شود، نقش تأثیرگذاری در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی دارد.

فعالیت‌های مسجد زینبیه استانبول در توسعه فرهنگ اسلامی تأثیرگذار استبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام سید «سجاد کاراکوش»، رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه (جابر) و هیئت همراه در جریان سفر به کشورمان ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار با تأکید بر شکل گیری همدلی و وحدت در میان تمام مسلمانان گفت: در هر ملتی وحدت و همبستگی مردم موجب تلاش مشترک برای دستیابی به اهداف ملی و مانع وقوع طغیان‌ها و کینه‌توزی‌ها می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به سابقه تمدنی ترکیه در تاریخ اسلام و اقدامات اثربخش مسجد زینبیه استانبول اظهار کرد: فعالیت‌های اجتماعی زینبیه که بر محور مسجد انجام می‌شود، نقش تأثیرگذاری در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی دارد که تحسین برانگیز است.

وی مسجدسازی را سرمایه ارزشمند جهان اسلام خواند و گفت: یکی دیگر از اقدامات شایسته و حرکت هوشمندانه مسجد زینبیه استانبول، مسجدسازی است که باید نسبت به آن سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنانش، انقلاب اسلامی را یک جریان زنده و پویا برشمرد و گفت: انقلاب اسلامى خصوصیات منحصر به فردى دارد که آن را از دیگر انقلاب‌هاى جهان، ممتاز مى‌سازد. در واقع، انقلاب اسلامی یک ضرورت براى اسلام، یک نیاز براى مسلمانان و سنت الهى براى حفظ دین بود.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه آزاداندیشان جهان است، مطرح کرد: عصر جدید مسلمانان بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی آغاز شد و به تعبیر مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب هستیم که تفاوتش با گام اول این است که باید هوشمندانه‌تر گام برداریم چراکه زمینه ساز تحقق شکل جدیدی از تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید سجاد کاراکوش، رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه (جابر) نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت این اتحادیه، گفت: این اتحادیه حدود 10 سال پیش از سوی جمعی از علمای شیعه ترکیه به صورت انجمن تشکیل شد و مساجد بسیاری پیروان اهل بیت(ع) ساخته است که تعداد آن در شهرهای مختلف ترکیه به 50 مسجد می‌رسد.

وی افزود: اجرای فعالیت‌های علمی، آموزشی، دینی، قرآنی، پژوهشی و تبلیغی و همچنین، ترجمه و نشر و تألیف کتب در ترکیه از جمله فعالیت‌های این اتحادیه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام کاراکوش همچنین با اشاره به رویکرد مسجد زینبیه استانبول گفت: تأسیس مسجد زینبیه استانبول با آن گستره و وسعت، با امکانات مردمی دنبال شده است. فعالیت‌های دینی، فرهنگی و کمک‌های خیریه علمای ترکیه بر محور مسجد دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha