کنگره علامه بلادی، عظمت روحانیت استان بوشهر را احیا کرد
کد خبر: 4018638
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
نماینده ولی فقیه در بوشهر:

کنگره علامه بلادی، عظمت روحانیت استان بوشهر را احیا کرد

امام جمعه بوشهر روحانیت استان را یک روحانیت دارای دانش و معارف دین دانست و‌ گفت: روحانیت استان بوشهر از دیرباز یک روحانیت دارای دانش و معارف دین، زهد و پارسایی و اخلاق‌مدار بوده‌اند که کنگره علامه بلادی، عظمت روحانیت استان بوشهر را احیا کرد.

کنگره علامه بلادی، عظمت روحانیت استان بوشهر را احیا کردبه گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان ظهر امروز ۱۴ آذرماه در نشست اعضای دبیرخانه هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری‌(ره) گفت: فعالیت‌های پژوهشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان از شکل‌گیری یک نهضت علمی پژوهشی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد‌: این نهضت باعث ارتقای استان در عرصه علم و پژوهش شده است.

وی با اشاره به حرکت‌ها و نهضت‌های علما و روحانیون استان بوشهر در طول تاریخ افزود: عظمت روحانیت استان سال‌ها بود که از یاد رفته بود، اما برگزاری این کنگره هم باعث احیای دوباره این حرکت‌ها و نهضت‌ها شد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه این اقدامات، تالیفات علمی روحانیت استان را رونق بخشیده است، ادامه داد: در آینده چند کتاب پیرامون روحانیت استان بوشهر تهیه و تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیت استان از دیرباز یک روحانیت دارای دانش و معارف دین، زهد و پارسایی و اخلاق مدار بوده‌اند، گفت: به ویژه این ویژگی‌ها نزد علمای استان در حوزه نجف و قم مشهور بوده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواستند تا روحانیت استان بوشهر تجلی پیدا نکند، گفت: در صدر آنها کشور انگلستان قرار دارد که با سیاست‌های مختلفی می‌خواست این مبارزات ضد استعماری بزرگان استان در تاریخ محو شود، چنانچه با رئیس‌علی دلواری این کار را کرد و عکس او را تا امروز مخفی کرده‌اند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه با بیان اینکه امروز عزت و عظمت روحانیت استان بوشهر را مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این کنگره تاریخ روحانیت استان بوشهر را احیا کرد و بایستی در سطح بالایی آن را برگزار و ادامه داد.

وی با بیان اینکه سطح علمی مقالات سال به سال در حال رشد و ارتقا است، افزود: شاخص‌های علمی به هیچ وجه نباید پایین گرفته شود تا تراز علمی کنگره حفظ گردد؛ همه مقالات بایستی در گنجینه این کنگره حفظ و مقالات برتر در قالب چند جلد تدوین و چاپ شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha