۱۶ آذر؛ نمایانگر روح استکبارستیزی و استقلال‌طلبی دانشجویان
کد خبر: 4019047
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

۱۶ آذر؛ نمایانگر روح استکبارستیزی و استقلال‌طلبی دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در یادداشتی به مناسبت روز دانشجو گفت: روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به عنوان روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی دانشجویان در پرتو دین مبین اسلام است.

نقی سنائی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابلنقی سنائی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در یادداشتی به مناسبت روز دانشجو چنین آورده است:

پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «مَن کانَ فی طَلَبِ العِلمِ کانَتِ ‏الجَنَّةُ فی طَلَبهِ» هر که در جستجوى دانش باشد، بهشت در جستجوى او برآید. (منتخب میزان الحکمه، محمدی ری‌شهری، ۳۹۸).

۱۶ آذر به یاد سه دانشجوی عزیز شهید مصطفی بزرگ‌نیا، شهید احمد قندچی و شهید مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲) در دانشگاه تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، به روز دانشجو نامگذاری شده است.

روز دانشجو نماد بیداری اسلامی، تجلی بصیرت و بینش، مظهر ایثار و استقلال و آزادی در راستای عینیت بخشیدن به آرمان‌های علمی و فرهنگی است. حضور آگاهانه و عالمانه و مدبرانه دانشجویان غیور همراه با مردم شریف و انقلابی اجازه نداده تا دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور عزیزمان دخالت کنند.

روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، به عنوان روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی دانشجویان در پرتو دین مبین اسلام است و امروز دانشگاهیان (استادان و دانشجویان و کارکنان) برای حفظ حرمت خون شهیدان گرانقدر و صیانت از اصول و آرمان‌های ناب اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی از بذل جان خویش دریغ نمی‌کنند.

حسب بیانات گوهربار امامین انقلاب اسلامی، دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تعلیم و تربیت انسان است و هدف اساسی دانشجو، رسیدن به کمالات والای انسانی و قرب الی‌الله است. از این رو دانشجویان ارجمند دو وظیفه مهم بر عهده دارند:

نخست اینکه کوشش کنند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی فرهنگ محورانه برسند و نقاد و مطالبه‌گر و اصلاح‌کننده همراه با مطالعه و تحقیق و کسب تعهّد و دانش حسب رویداد‌ها و مناسبت‌های اجتماعی و سیاسی باشند.

دوم اینکه به طور قطع بزرگداشت سالانه روز دانشجو، یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است. از این رو دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل به برکت ایمان و اذعان قلبی و عملی به مکتب اهل بیت رسول‌الله(ص) و با تکیه بر قدرت لایزال رب غفور و در سایه عمل به منویات مقام معظم رهبری، ضمن تأکید بر زنده نگه داشتن این روز بزرگ که به منزله زنده نگه داشتن حلقه اتصال خون شهدای دانشجو و بیداری و پویایی اسلامی دانشگاهیان است، تجدید پیمان خود را با آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری اعلام داشته و روز دانشجو را گرامی می‌دارند.

امید است استادان دلسوز و کارکنان شریف این دانشگاه همچون سایر دانشگاهیان با همت والا و تلاش مستمر در مسیر تحول علمی و اخلاقی دانشجویان موفّق و مؤثر باشند و تمهیداتی مهیا کنند تا این جوانان مستعد و آماده خدمت برای ایران اسلامی در عرصه علم و عمل غرورآفرینی نمایند و با پشتکار، تلاش و خودباوری، در راه اعتلای فرهنگ و تمدن نوین اسلامی و ایرانی قدم بردارند.

فرا رسیدن روز دانشجو، روز تأکید بر اهمیت علم‌آموزی و لزوم حقیقت‌جویی، روز تأکید بر لزوم تقویت ایمان و اهمیت افزایش بصیرت سیاسی و معرفت دینی بر دانشگاهیان معظم و دانشجویان معزز مبارک باشد.

انتهای پیام
captcha