برجسته‌سازی جلسات سنتی قرآن در جشنواره مدهامتان زنجان
کد خبر: 4019053
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

برجسته‌سازی جلسات سنتی قرآن در جشنواره مدهامتان زنجان

مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از ثبت‌نام پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: برجسته‌سازی جلسات سنتی قرآن یکی از اهداف این جشنواره است.

محمدنقی یارمحمدی مدیرکانون های مساجد استان زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان همه ساله همزمان با سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان منتشر شده است، ابراز کرد: این دوره از مسابقات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی، در گروه‌های سنی زیر 7 سال، 7 سال تا 16 سال، 16 تا 30 برگزار می‌شود. کسانی که قصد شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی را دارند 30 آذر 1400 آخرین فرصت است تا نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.

مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به بخش ویژه این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال است که کمتر به این سنین توجه شده و همچنین توجه ویژه به جلسات سنتی قرآن کریم از بخش‌های این مسابقات است.

وی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن، مردم و کشف استعدادهای مردمی را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اعلام کرد و گفت: علاقمندان برای شرکت در پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/group/panel/modhamatan مراجعه کنند.

یارمحمدی یادآور شد: سبقه مذهبی و فرهنگی استان زنجان موجب شده است تا جوانان و نوجوانان از برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با آن استقبال کنند و تاکنون در کانون‌های مساجد استان استقبال از این مسابقات چشمگیر است.

انتهای پیام
captcha