اعطای مدارک پذیرفته‌شدگان در طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن
کد خبر: 4019689
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

اعطای مدارک پذیرفته‌شدگان در طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن

مدارک پذیرفته‌شدگان نخستین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن صبح امروز طی مراسمی در سازمان اوقاف و امور خیریه اعطا شد.

 طرح ساماندهی مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اعطای مدرک پذیرفته‌شدگان در طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن کریم در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از داوران پذیرفته شده از استان تهران به صورت حضوری و سایر استان‌ها نیز به صورت ویدئوکنفرانسی و از طریق حضور در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان خود حضور داشتند تا علاوه بر دریافت مدرک خود در جلسه توجیهی نیز حضور داشته باشند.

در ابتدای این مراسم حبیب صداقت، قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شد، در دوره اول این طرح و با توجه به فراخوان عمومی شاهد استقبال خوبی بودیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: در مرحله اول اجرای این طرح بیش از ۱۷۰۰ نفر حضور داشتند و برای ارزیابی متقاضیان پنج مرحله آزمون در نظر گرفته شد، در نهایت و پس از برگزاری آزمون‌های مختلف به صورت کتبی و شفاهی از بین آنها ۳۸۰ نفر موفق به عبور از مراحل پنج‌گانه شدند.

قره‌شیخلو با تأکید بر اینکه طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن یک کار بسیار سنگین بود که در یک سال اخیر انجام شد، بیان کرد: پس از آنکه مدارک شرکت‌کنندگان در این طرح آماده و تصمیم گرفته شد تا در جلسه‌ای این مدارک اهدا شود و همچنین در جریان نظرات، پیشنهادات و سوالات احتمالی در مورد این طرح قرار بگیریم.

وی به تدوین منشور اخلاق حرفه ای داوران مسابقات قرآن اشاره و اظهار کرد: این منشور در ۱۴ بند تدوین شده و داورانی که در دوره اول طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن حضور یافته‌اند، با امضای آن متعهد به رعایت بندهای این منشور در مسابقات قرآن خواهند شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف همچنین به برگزاری دومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اشاره و اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که از دوره اول به دست آمد، تلاش شد تا نقاط ضعف دوره اول از بین برود. بر همین اساس در دوره دوم، فراخوان به صورت عمومی اعلام نشد، لذا برخی شاخص‌ها تعیین و به استان‌ها اعلام شد تا افراد دارای آن شاخص‌ها به حضور در طرح ساماندهی دعوت شوند.

قره‌شیلخو در پایان با اشاره به اجرای برخی مراحل دوره دوم طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن، گفت: تلاش خواهد شد تا پایان سال دوره دوم طرح ساماندهی به پایان برسد و بتوانیم مدارک شرکت‌کنندگان را اهدا کنیم.

بر اساس گزارش ایکنا، در بخش دیگری از این مراسم عباس سلیمی، مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به بیان سخنانی در اهمیت قضاوت و رعایت عدالت و خاص بودن این موضوع پرداخت.

وی همچنین بر اهمیت رعایت اخلاق تأکید داشته و به بیان برخی احادیث و نکات اخلاقی در مورد داوری و قضاوت، پرداخت.

در ادامه این مراسم رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به سوالات حاضران در این جلسه پاسخ داد و پس از آن مدارک افرادی که حضور یافته بودند به آنها تحویل داده شد.

از جمله موضوعاتی که شرکت‌کنندگان در این دوره بر آن تأکید داشتند می‌توان به تداوم یافتن کلاس‌های آموزشی و آشنایی با آیین‌نامه‌ها اشاره کرد. برگزاری حضوری این کلاس‌ها خواسته تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha