محصولات حلال راه را برای مشارکت‌های اقتصادی بلندمدت همواره می‌کند
کد خبر: 4020076
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
مجمع جهانی آسه آن:

محصولات حلال راه را برای مشارکت‌های اقتصادی بلندمدت همواره می‌کند

مجمع جهانی کسب و کار آسه آن در دبی تأکید کرد که محصولات حلال راه را برای مشارکت‌های اقتصادی بلندمدت هموار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از مباشر، سخنرانان شرکت‌کننده در  جلسه دیروز از دومین روز مجمع جهانی کسب و کار آسه آن در دبی تأکید کردند که محصولات حلال راه را برای مشارکت‌های اقتصادی بلندمدت بین امارات متحده عربی و کشورهای آسه آن هموار می‌کند.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا با نام اختصاری آسه‌آن شناخته می‌شود و یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی شامل تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین است.

نشست دیروز مجمع جهانی آسه آن در دبی با عنوان «برنامه‌ریزی ـ مصرف کننده اسلامی آیا شاهد بهبود تقاضا پس از همه‌گیری هستیم» برگزار شد که در آن صالح عبدالله لوتاه، رئیس اداری شرکت اغذیه اسلامی، ریناتو سفیان، رئیس تیم توسعه گردشگری حلال در اندونزی، محمد رزیب حسن، مدیر کل مرکز گردشگری اسلامی در مالزی، آینده بخش غذا و گردشگری حلال در منطقه آسه آن را بررسی کردند.

سخنرانان دیدگاه خود را در مورد بخش‌های اقتصاد اسلامی بررسی کردند و رئیس اداری شرکت اغذیه اسلامی با اشاره به مهم‌ترین عناصر این بخش که حول محور مصرف‌کننده، گواهی‌نامه محصولات حلال و متغیرهای بازار است، خاطرنشان کرد: بخش حلال در دوران پسابرجام شاهد بهبودی پایدار است و عملکرد این بخش نیز در حال بهبود بوده و تا پایان سال آینده به سطح عادی خود باز خواهد گشت.

رئیس تیم توسعه گردشگری حلال در اندونزی نیز طی نطقی رشد اقتصاد اسلامی را با رشد طبقه متوسط ​​و احتمال تسریع رشد بسیاری از بخش‌های اسلامی پس از همه‌گیری برجسته کرد. او  همچنین تعدادی از متغیرهای رخ داده در الگوی مصرف را تبیین کرد که در این خصوص به افزایش اتکا به فناوری، افزایش اتکا به محصولات بهداشتی، جهت‌گیری به سمت تولید مسئولانه، منطقی‌سازی مصرف و توجه به سلامت جسمی و روانی اشاره کرد.

ریناتو سفیان گفت: در حال حاضر فرصت‌های زیادی برای توسعه اقتصاد اسلامی به‌ویژه گردشگری وجود دارد که در حال حاضر امکانات گردشگری گروه‌های کوچک را تشویق می‌کند، علاوه بر اینکه بسیاری از مقاصد گردشگری مانند جزیره بالی اندونزی قابلیت‌های زیادی برای جذب گردشگران بیش‌تر را دارد و افزون بر این‌ها قابلیت‌های حمل و نقل رو به رشدی از طریق اپراتورهای تور برای  تعامل سالانه با میلیون‌ها گردشگر وجود دارد.

سفیان همچنین توضیح داد که فرصت‌های بسیار خوبی برای همکاری بین منطقه آسه آن و امارات به منظور ترویج گردشگری حلال برای افزایش چشمگیر رشد آن وجود دارد،  علاوه بر اینکه مشارکت بخش خصوصی و تمرکز آن بر فعالیت‌ها و تبادل محصولات بین این منطقه با امارات با عبور از گذرگاه‌های دریایی، زمینی و هوایی اهمیت دارد.

محمد رزیب حسن تأکید کرد که مصرف‌کننده مسلمان دارای شخصیت جهانی است و در سراسر جهان پراکنده شده است که نشان‌دهنده گنجینه‌ای برای شرکت‌ها به منظور ارائه خدمات و محصولات و پیشبرد بخش گردشگری اسلامی است.

حسن توضیح داد که تقاضا برای محصولات حلال رو به افزایش است که این امر انگیزه شرکت‌ها را برای افزایش تولید، توسعه بازاریابی و دستیابی به مصرف‌کنندگان در داخل و خارج از کشور با نیاز به تلاش برای افزایش سرمایه‌گذاری و تقویت مشارکت با دولت‌ها فراهم می‌کند.

در پایان جلسه، حضار در رأی‌گیری درباره مهم‌ترین کشور در سیستم اقتصاد اسلامی از بین اندونزی، مالزی و برونئی شرکت کردند. اندونزی در رأی‌گیری رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن مالزی و سپس برونئی قرار گرفتند. حاضران توضیح دادند که اندونزی بزرگترین بازار و بزرگترین کشور اسلامی از نظر جمعیت است و اقتصاد این کشور در طول سال جاری از انعطاف‌پذیری و دوام بالایی برخوردار است، زیرا بخش گردشگری آن در سه‌ماهه سوم امسال به رشد 3.5 درصدی دست یافته است.

انتهای پیام
captcha