سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان با حضور کاروان هنری «روایت حبیب» و با برگزاری مراسمی ویژه امروز، ۲۱ آذر در سنندج رونمایی شد. 
به گزارش ایکنا از کردستان، سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی، طی مراسمی با حضور نماینده ولیفقیه در کردستان و جمعی از مدیران و مسئولان استان امروز، 21 آذرماه در روبروی دادگستری سنندج رونمایی شد.
سردیس سردار سلیمانی از سوی نادر قشقایی، هنرمند ممتاز کشور تهیه و تولید شده و به صورت رسمی در بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سنندج جانمایی شده است.
حجتالاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولیفقیه در کردستان در جریان رونمایی از این سردیس اظهار کرد: تلاش در راستای افزایش نمادهای ارزشی و انقلابی در سطح شهرهای استان کردستان ضروری میباشد.
وی افزود: قدردان همه رشادتهای رزمندگان در راستای نهادینه کردن امنیت پایدار در کشور هستیم و نصب تندیسها و سردیسهای شهدا در سطح شهر برای جلوگیری از فراموش شدن نام این عزیزان امری لازم و ضروری است.
نماینده ولیفقیه در کردستان با بیان اینکه باید زمینه برای افزایش فعالیتها و اقدامات این چنین در سطح جامعه فراهم شود، بیان کرد: سردار سلیمانی نمادی برای عزت و اقتدار ملت ایران بود و به همین دلیل باید همواره قدردان عزیزانی باشیم که از جان خود گذشتند و این انقلاب و نظام همچنان با اقتدار رو به جلو حرکت کند.
انتهای پیام