حماس: صبر مقاومت در برابر عهدشکنی رژیم صهیونیستی رو به پایان است
کد خبر: 4020393
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

حماس: صبر مقاومت در برابر عهدشکنی رژیم صهیونیستی رو به پایان است

یک عضو جنبش حماس هشدار داد صبر نیروهای مقاومت در برابر عهدشکنی‌های مکرر رژیم صهیونیستی رو به پایان است.

حماس: صبر نیروهای مقاومت در برابر عهد شکنی رژیم صهیونیستی رو به پایان است / امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، سهیل الهندی، از اعضای دفتر سیاسی حماس گفت: این جنبش و گروه‌های مقاومت در نوار غزه تا این لحظه هیچ جدیتی از سوی رژیم اسرائیل برای اجرای تعهدات خود ندیده‌اند.

این عضو حماس تصریح کرد که اسرائیل به مفاد آتش بس از جمله رفع محاصره نوار غزه، توقف حملات به ساکنان شهر بیت المقدس، خودداری از هجوم به مسجدالاقصی و پیشرفت در اجرای پرونده مبادله اسرا احترام نگذاشته است. وی هشدار داد که صبر جناح نظامی مقاومت در برابر اقدامات اسرائیل به پایان رسیده است.

الهندی در گفت وگو با روزنامه فلسطینی الایام، جدیت اسرائیل در اجرای توافق تبادل اسرا با جنبش «حماس» در آینده قابل پیش‌بینی را که اخیراً توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده است، زیر سؤال برد.

وی تأکید کرد که در صورتی که شرایط روشن و صریح آن یعنی آزادی بیش از هزار زندانی، از جمله زندانیان با احکام سنگین تحقق پیدا کند، حماس آماده است تا فردا توافق را منعقد کند.

وی گفت: دولت کنونی اسرائیل جسارت و شهامت موافقت با اجرای این توافق را در حال حاضر ندارد اما در نهایت آن را می‌پذیرد.

الهندی بیان کرد که تماس‌های بین جنبش او و طرف مصری متوقف نشده و در همه سطوح ادامه دارد و بر رد هرگونه اقداماتی که حق مشروع فلسطین را تضعیف کند، تأکید کرد.

طلال ابوظریفه یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین نیز به نوبه خود رژیم اشغالگر را به تعلل در اجرای تعهدات خود به میانجی‌گران بویژه در جریان سفر یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مصر متهم کرد و صحبت‌های وی در مورد قصد اسرائیل برای ارائه تسهیلات به ساکنان نوار غزه و تسریع در اجرای قرارداد تبادل اسرا را تلاش برای خریدن زمان بیشتر دانست.

انتهای پیام
captcha