شخصیت حضرت زهرا(س) برترین الگو برای بانوان در جوامع اسلامی است
کد خبر: 4022167
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
روحانی پاکستانی در گفت‌وگو با ایکنا:

شخصیت حضرت زهرا(س) برترین الگو برای بانوان در جوامع اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: نظام سرمایه‌داری امروز با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگوی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، لذا معرفی ابعاد گوناگون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند برترین الگوی عملی برای بانوان در جوامع اسلامی باشد.

سید شجاع حسین الحسینی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشجاع حسین حسینی، روحانی برجسته پاکستانی و مدرس حوزه علمیه قم، به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، دخت گرامی نبی اکرم(ص)، در گفت‌وگو با ایکنا به ذکر فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س)، بانوی بزرگ اسلام و یکی از بانوان برتر بهشتی است. دختری که در کنار پدر رشد یافته، هم‌قدم و هم‌مسیر پدر شده و «ام‌ابیها» لقب گرفته است و بالاترین جایگاه را نزد خداوند متعال دارد.
 
حسینی با بیان اینکه هریک از مسلمانان بلکه هریک از انسان‌ها، در زندگی خود به این بانوی پاک‌سرشت به نوعی مدیون هستند، تأکید کرد: باید گفت خداوند متعال بخشی از برکات زمین را به یُمن وجود چنین انسان‌هایی به ما ارزانی داشته است.
 
وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه زهرا(س)، دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) و همسر باوفا و مهربان حضرت علی(ع) سال‌ها غمخوار پدر و یار و یاور همسر بوده است.
 
این روحانی پاکستانی گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد(ص) فرمودند: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ آذَانِی فَقَدْ آذَی اللَّهَ:‌ فاطمه پاره تن من است، هرکس وی را به خشم آورد مرا به خشم آورده است و هرکس مرا به خشم آورد خداوند را به خشم آورده است». این حدیث حاکی از آن است که پیامبر اسلام(ص) تا چه اندازه مقام فاطمه زهرا(س) را ارزشمند دانسته و جایگاه این بانوی ممتاز را آشکار می‌سازد.
 
وی افزود: حضرت فاطمه(س) در هنگام رفتن پدر به سفر یا جنگ، آخرین کسی است که با پدر خود وداع می‌کند و بعد از بازگشت ایشان از سفر یا جنگ نیز نخستین کسی است که به استقبال پدر می‌رود.
 
مدرس حوزه علمیه قم با استناد به اسناد تاریخی گفت: پیامبر اسلام(ص) چهره و دستان مبارک فاطمه را بوسه می‌زنند. در صورتی که آنگونه رفتار و ابراز محبت در دوران جاهلیت یک انقلاب و دگرگونی عظیم در سطح جامعه به وجود آورده بود و چنین رفتارهایی مردم را به تعجب وا می‌داشت.
 
وی تأکید کرد: این مسئله که انسان‌ها از عادات نادرست و رسومات سنتی و جاهلانه جدا شوند و به حقایق انسانی و معرفتی دست یابند، انقلاب عظیمی در جامعه آن دوران بوده است.
 
این روحانی پاکستانی با اشاره به تکریم و توجه پیامبر اسلام(ص) به حضرت فاطمه(س) گفت: پیامبر اسلام(ص) بسیار بر تکریم و توجه و توسل به اهل بیت(ع) و همچنین حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید داشته‌ و فرمودند: «مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ» یعنی مَثَل اهل بیت من مَثَل کشتی نوح است، هر کس به این کشتی داخل شود نجات می‌یابد، و هر کس جا بماند، غرق می‌شود.
 
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری در جامعه امروز با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگوی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، تأکید کرد: مسلماً معرفی ابعاد گوناگون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند برترین الگو برای بانوان در جوامع اسلامی باشد.
 
مدرس حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: برای زن بزرگترین موفقیت و ارزش این است که در شئون گوناگون زندگی خشنودی همسرش را به‌دست آورد.
 
وی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید «جهاد زن، شوهرداری است»، لذا زن برای اینکه بتواند در این جهاد پیروز شود باید تمام سعی و تلاش خود را به‌کار گیرد تا خانه را محل آرامش مرد قرار دهد.
 
این روحانی پاکستانی به همسر‌داری حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: شیوه رفتار این بانوی برگزیده با همسر بهترین الگو برای بانوان مسلمان، بلکه برای زنان جهان است. چرا که رفتار حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) عالی‌ترین مرحله صفا و مهربانی را به منصه ظهور رساند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در پایان این گفت‌وگو به سیره و رفتار فاطمه زهرا(س) با فرزندان نیز پرداخت و اظهار کرد: رفتار حضرت زهرا(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است.
انتهای پیام
captcha