دختر نوجوان مصری قرآن را 5 ماهه کتابت کرد
کد خبر: 4022219
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

دختر نوجوان مصری قرآن را 5 ماهه کتابت کرد

 فاطمه یوسف عدلی، دختر نوجوان مصری که اکنون دانشجوی سال دوم زبان عربی دانشگاه الازهر است، طی 5 ماه کل قرآن کریم را کتابت کرد.  

فاطمه یوسف عدلی

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی،  فاطمه یوسف عدلی درباره فعالیت‌های خود می‌گوید: من در سن 15 سالگی کل قرآن را حفظ کردم و هدفم از کتابت قرآن، تثبیت حفظ و تسلط بر آن و بهبود خوشنویسی عربی بود.
 
این دانشجوی زبان عربی که در دانشکده اسلامی دختران الازهر، شعبه اسیوط تحصیل می‌کند، گفت که بسیار علاقه داشته است تا کل قرآن را با دست‌خط خود نگارش کند.
 
فاطمه یوسف عدلی گفت: «من در روستای الحاج سلام در شهرستان فرطوش واقع در استان قنا زندگی می‌کنم و اکنون در سال دوم دانشگاه الازهر در بخش ادبیات مشغول به تحصیل هستم. با توجه به اینکه خط عربی به رسم‌الخط عثمان طه شباهت دارد، کتابت قرآن کریم را به این خط آغاز کردم و در طی 5 ماه آن را به پایان رساندم».
 
این دختر مصری با اشاره به آیه شریفه 24 سوره مبارکه نور که می‌فرماید: «يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ» (در روزى كه زبان و دست‌ها و پاهايشان بر ضد آنان براى آنچه انجام مى‏‌دادند شهادت مى‏‌دهند) گفت: این آیه شریفه به من انگیزه داد تا کتابت قرآن را در زمانی کوتاه به پایان رسانم و خاطره‌ای زیبا برای خود در زندگی به جا بگذارم تا همانطور که افتخار حفظ قرآن نصیب من شد، افتخار کتابت قرآن نیز نصیبم شود.
 
انتهای پیام
captcha