مسابقه قرآن بهترین زمان برای توانمندسازی مهارت‌ها است
کد خبر: 4022499
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
حجت‌الاسلام قمی:

مسابقه قرآن بهترین زمان برای توانمندسازی مهارت‌ها است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مشترک اعضای ستاد مرکزی چهارمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مسابقه قرآن بهترین زمان برای توانمندسازی مهارت‌ها است گفت: اثر مثبت ارائه محتوا‌های غنی و مؤثر به افراد در این جشنواره منجر به خدمت به قرآن و اهتمام جدی‌تر و مسئولانه به اجرای برنامه‌های قرآنی خواهد شد.

به گزارش ایکنا، نشست مشترک اعضای ستاد مرکزی چهارمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور حجج اسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، احسان علائیان، معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و مسئولان کمیته‌های این جشنواره در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علائیان، معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت گفت: امسال برای اولین بار و به صورت مشترک، جشنواره قرآن و عترت با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم در سطح وسیع و با حضور تعداد قابل توجهی از خانواده طلاب سراسر کشور برگزار شد که جا دارد از زحمات همه عوامل برگزاری این جشنواره به ویژه اعضای ستاد مرکزی و استانی تشکر و قدردانی کنیم.
 
وی اظهار کرد: بنا داریم تا با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم جهت ارائه محتوا و برنامه قرآنی مطلوب به ۶۰۰ هزار نفر از خانواده طلاب، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برنامه‌ریزی و برگزار کرده و وضعیت‌سنجی، استعداد‌سنجی و ظرفیت‌سنجی در این زمینه صورت دهیم و امیدواریم که از دوره جدید و با رفع نواقص، شکل بهتری از جشنواره را برگزار کنیم.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا شفیعی، مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت با اشاره به کیفیت برگزاری جشنواره قرآن و عترت گفت: خرسندیم که در راستای برگزاری این جشنواره، همکاری مناسبی میان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و سازمان دارالقرآن الکریم صورت گرفت و حرکت قرآنی خوبی در استان‌ها شکل اتفاق افتاد.
 
وی افزود در این دوره بالغ بر ۲۰ هزار نفر از خانواده محترم طلاب سراسر کشور در بخش‌های مختلف آموزشی و مسابقه‌ای جشنواره حضور پیدا کردند و با همکاری خوب و موثر ادارات امور قرآنی استان‌ها، هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور و مراکز خدمات حوزه‌های علمیه شاهد ایجاد فضای با نشاط قرآنی و تاثیرگذار در بین خانواده طلاب بودیم.

همچنین حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور میدانی خویش در جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، به نشاط ایجاد شده در میان خانواده طلاب و متسابقین اشاره کرد و گفت: حضور طلاب در عرصه‌های مختلف لازم و ضروری است و حوزه باید از این فرصت‌ها برای انجام تبلیغ مناسب استفاده کند.
 
وی با اشاره به تنوع شکل‌های تبلیغ گفت: علاوه بر بحث‌های قرآنی لازم است با ایجاد دبیرخانه دائمی، باب ورود سایر هنر‌ها نیز به این عرصه باز شود و از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات مانند تبیان، حوزه هنری، بنیاد کتاب و ... استفاده شود.

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه علمیه در ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی، به اهمیت جایگاه تبلیغ توسط همه افراد خانواده طلاب اشاره کرد و گفت: تبلیغ با کیفیت که همراه با روح خدمت باشد نیازمند حمایت‌های درون خانوادگی و تقویت باور‌های اسلامی است؛ لذا برای ارتقاء سطح کیفی امر تبلیغ باید از محتوای قوی‌تر که منجر به تقویت باور‌های طلاب شده و او را تبدیل به انسان‌های مؤثر در جامعه کند، باید استفاده شود.
 
قمی گفت: اثر مثبت ارائه محتوا‌های غنی و مؤثر به این افراد منجر به خدمت به قرآن و اهتمام جدی‌تر و مسئولانه به اجرای برنامه‌های قرآنی خواهد شد.
 
وی به اهمیت توانمند‌سازی طلاب و خانواده ایشان در میدان مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: مسابقه بهترین زمان برای توانمندسازی افراد است و باید از این فرصت برای برنامه ریزی‌های بعدی حسن استفاده را کرد.
 
قمی اظهار کرد: این قبیل برنامه‌ها باید به شکلی باشد که در نهایت منجر به ارائه محتوای غنی و مؤثر و ایجاد روح خدمت و مسئولانه نسبت به قرآن در میان افراد شود.
 
انتهای پیام
captcha