خانواده‌ای قرآنی که مورد تشویق رهبر انقلاب قرار گرفت
کد خبر: 4023123
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
حاشیه‌نگاری شب چهارم مسابقات سراسری قرآن

خانواده‌ای قرآنی که مورد تشویق رهبر انقلاب قرار گرفت

نوبت شامگاهی چهارمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم بسیار متنوع‌تر و پرشورتر از شب‌های گذشته و با حضور خانواده‌های علاقه‌مند و جمعی از اعضای جامعه قرآنی همراه بود. در این شب مهدی غلام‌نژاد به همراه سه فرزندش و احمد ابوالقاسی به تلاوت قرآن پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نوبت شامگاهی چهارمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم شب گذشته، دوم دی‌ماه از ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. شبی که همچون گذشته تا حدود ساعت ۲۳ ادامه پیدا کرد، اما بسیار متنوع‌تر و پرشورتر بود.

حضور خانواده‌های علاقه‌مند به قرآن همراه با فرزندان و دیگر اعضای خانواده، حضور شخصیت‌های قرآنی کشور ازجمله منصور قصری‌زاده، قاری بین‌المللی و مدیر شبکه رادیویی قرآن، مهدی غلام‌نژاد مدرس و قاری بین‌المللی کشور که به همراه خانواده در این شب حاضر شده بود و همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، رسول فلاح‌زرگران، محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش، حسن ربیعیان قاری ممتاز و بین المللی کشور، علی قاسم‌آبادی، مدرس و قاری ممتاز کشور، غلامرضا احمدی و مسعود سیاح‌گرجی و همچنین جمعی دیگر از اساتید و فعالان قرآنی میهمانان شب چهارم مسابقات سراسری قرآن بودند.
حاشیه‌نگاری شب چهارم مسابقات قرآن/ خاطره‌ای از تفقد رهبر معظم انقلاب به مهدی غلام‌نژاد تا قرائت پایانی احمد ابوالقاسی

طی شب چهارم مسابقات و در بین بخش اول و دوم برگزاری گفت‌وگویی با مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی برای حاضران در سالن و بینندگان رسانه‌ای پخش شد که وی در این گفت‌وگو با اشاره به ماجرای انتشار کلیپی از همخوانی با فرزندانش و تفقد مقام معظم رهبری نسبت به این کلیپ گفت: آخرین کلیپی که در کنار بچه‌ها در داخل ماشین به همخوانی مشغول بودیم در فضای مجازی منتشر شد و بعد از آن از دفتر مقام معظم رهبری با بنده تماس گرفتند و فرمودند که آقا این کلیپ را دیده‌اند و از دیدن آن بسیار خوشحال شده‌اند و فرموده‌اند که این کار را با قوت ادامه دهید. عنایت ایشان باعث شد ما قوی‌تر و با دلگرمی بیشتری این کار را ادامه دهیم.

غلام‌نژاد درباره شیوه‌های تربیت قرآنی پدر و مادر گفت: کافی است که محیط را برای بچه‌ها آماده کنیم و خود این محیط، بچه‌ها را قرآنی می‌کند و با قرآن بودن خودش نقش تربیتی دارد. البته، چون بچه‌ها قرائت قرآن زیاد می‌بینند با آن آشنا می‌شوند و با آن اخت می‌گیرند.



این مدرس قرآن به بخشی از افتخارات خود در طول یک و نیم سالی که سه مقام جهانی در حوزه قرآنی را کسب کرده‌ است، اشاره کرد و گفت: در مسابقات بین‌المللی کویت رتبه دوم و در مسابقات کشوری اوقاف رتبه اول و بعد از آن رتبه ممتاز مسابقات جهانی دانشجویان جهان اسلام را کسب کردم.

وی به خاطره‌ای از مسابقات بین المللی کویت اشاره کرد و گفت: در این مسابقات سختگیری زیادی از نظر رتبه دادن وجود دارد و من تحلیل‌های بسیاری از شیوه داوری آن‌ها انجام دادم. داوران کویتی بر روی تجوید و فصاحت عربی سختگیری بسیاری دارند و لذا یک سال مداوم تلاش کردم تا در این حوزه سطح خودم را بالا ببرم و بعد از شرکت در مسابقات به بنده گفتند شما اولین عجمی هستید که قرآن را عربی می‌خوانید و داور تجوید از عربستان به من بالاترین رتبه را داد که توانستم برای اولین بار رتبه دوم این مسابقات را کسب کنم.

حسن ختام این گفت‌وگو، همخوانی قرآن مهدی غلام‌نژاد همراه با فرزندانش بود که حاضران را به وجد آورد و تشویق حضار را در پی داشت.

یکی از حاشیه‌های جالب و معنوی شب چهارم، برنامه توسل به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در شب زیارتی این حضرت بود که با اجرای سیدوحید مرتضوی انجام شد و دل همه حضار و بینندگان برنامه را به کربلای معلی پرواز داد. اما این شب حاشیه دیگری هم داشت و آن قرائت پرشور توسط احمد ابوالقاسمی، داور و قاری بین المللی کشورمان بود.
حاشیه‌نگاری شب چهارم مسابقات قرآن/ خاطره‌ای از تفقد رهبر معظم انقلاب به مهدی غلام‌نژاد تا قرائت پایانی احمد ابوالقاسی
 
طی روز چهارم در نوبت بعدازظهر این مسابقات شاهد برگزاری رقابت‌ها در رشته دعاخوانی هم بودیم. رقابت در این رشته از ساعت ۱۴ در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد و تا حدود ساعت ۱۷ به پایان رسید. در این رشته ۱۴ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف حضور یافتند و فقدان نماینده استان تهران از نکات قابل توجه مسابقات در رشته دعاخوانی بود. استان تهران در این دوره از مسابقات با ۳۰ نماینده بیشترین شرکت‌کننده را در بین تمام استان‌های کشور دارد.

در این روز و به ترتیب نوبت اجرا علی محمد دامچین از خوزستان، حسین داریوش از خراسان جنوبی، اصغر کارجو از مرکزی، محمد ناطقیان و حسین هنرمندان از اصفهان، شهاب امانتچی از قم، سجاد براتی و منوچهر نجفی از چهارمحال و بختیاری، علی صدقی از کرمان، مهدی خطیب فر از البرز، رضا کاکاوند از لرستان، مهدی رضایی از کهگیلویه و بویراحمد، سعید شعبانی از قم و حمید حسینی از خراسان رضوی، به روی جایگاه رفته و به اجرای برنامه پرداختند.

در رشته دعاخوانی هر شرکت‌کننده از بین سه منبع مناجات پانزده‌گانه امام سجاد(ع)، مناجات شعبانیه و دعای ابوحمزه ثمالی یک فراز را به قید قرعه انتخاب کرده و به اجرای آن پرداخت. اجرای هر شرکت‌کننده در این رشته حدود پنج تا شش دقیقه به طول انجامید.
انتهای پیام
captcha