آتلانتا ژورنال: زنان مسلمان آمریکا در سیاست فعال‌تر شده‌اند
کد خبر: 4023390
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

آتلانتا ژورنال: زنان مسلمان آمریکا در سیاست فعال‌تر شده‌اند

روزنامه آمریکایی آتلانتا ژورنال در گزارشی از فعال‌تر شدن زنان مسلمان در آمریکا گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، روزنامه آمریکایی آتلانتا ژورنال در گزارشی با عنوان زنان مسلمان در آمریکا در حیات سیاسی فعال‌تر شده‌اند، از اشتیاق زنان مسلمان آمریکایی برای حضور در فعالیت‌های سیاسی می‌گوید.

روعه رمان، جوان 28 ساله مسلمان اهل ایالت جورجیا در جنوب آمریکاست که روزنامه آتلانتا در گزارش خود صحبت‌های او را نقل کرده که می‌گوید رؤیای نامزد شدن برای تصدی یک پست رسمی در آمریکا را در سر دارد.

رمان بارها در خیال خود در یک مبارزه انتخاباتی حضور یافته و درباره لزوم تمرکز بر مسائل بهداشت و درمان، آموزش، عدالت اجتماعی و اقتصاد سخن گفته است. او می‌گوید که می‌خواهد کلیشه‌ها و موانع تحمیل شده علیه زنان مسلمان را بردارد.

  1. رمان با بیان اینکه کلیشه زنان مسلمان این است که رأی نمی‌دهند، گفت: من ابتدا خارج از هویت اسلامی خود وارد حوزه سیاست شدم، اما خیلی زود متوجه شدم که هویت اسلامی‌ام برای همراهی در این مسیر ضروری است.

رمان افزود: زنان مسلمان نامزد در هر انتخاباتی غالباً از مبارزه با تروریسم و سیاست خارجی حرف می‌زنند و نه مسائل داخلی که مورد اهتمام مردم قرار دارد.

این روزنامه تأکید کرد که شورای روابط آمریکایی _ اسلامی در کنار گروه‌های مدافع حقوق رأی دادن مسلمانان در جورجیا برای افزایش تعداد مسلمانان ثبت نام شده برای رأی دادن و تشویق زنان مسلمان به نامزدی برای کسب منصب، کار می‌کند.

 سازمان‌های اسلامی در تابستان گذشته یک سمینار مجازی برای تشویق مشارکت مدنی با حضور ده‌ها زن مسلمان برگزار کردند که ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره آمیکا در آن، سخنرانی ضبط شده‌‎ای ایراد و خدیجه عبدالرحمن، کمیسر شهرستان فولتون در مورد فعالیت سیاسی خود صحبت کرد.

شاوینا خابنی، مدیر اجرایی پروژه رأی‌دهندگان مسلمان جورجیا نیز در مورد سمینار مذکور گفت: این امر هیجان‌انگیز بود. یک برادری و پیوند ناگفته بین زنان وجود دارد و تأکید کرد که بلند شدن صدای مسلمانان در جوجیا به تشویق زنان برای فعالیت سیاسی کمک می‌کند. خابنی زنان مسلمان را قلب و جان جامعه خواند.

اگرچه سرشماری ایالات متحده اطلاعاتی را درباره شهروندان خود بر اساس تعلق دینی آنها جمع‌آوری نمی‌کند، اما مرکز تحقیقات پیو تخمین می‌زند که حدود 3.45 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

یک نظرسنجی در سال 2020 توسط مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم در آمریکا نشان داد که حدود 78 درصد از مسلمانان این کشور برای رأی دادن ثبت نام کرده‌اند.

برای رمان این اهمیت دارد که بخشی از چهره متحول جورجیا باشد. او یک آمریکایی فلسطینی‌تبار است که چند ماهی قبل از حوادث 11 سپتامبر به آمریکا مهاجرت کرده است و می‌گوید که هنوز نگرانی‌هایی را که مسلمانان در مورد فعالیت‌های سیاسی احساس می‌کردند، به خاطر می‌آورد و بسیاری از اعضای جامعه مسلمانان می‌خواستند برای جلوگیری از تبعیض از چشم‌ها دور بمانند.

او گفت: به یاد دارم که در دبیرستان، معلم مرا از کلاس بیرون کشید، زیرا شنید که من فلسطینی هستم و آنجا نشست و از من بازجویی کرد تا مطمئن شود که عضو یک گروه تروریستی نیستم. از آن زمان، من به طور فزاینده‌ای به سیاست علاقه‌مند شدم.

انتهای پیام
captcha