بی‌مدیریتی و ناعدالتی باورهای مردم را از بین می‌برد
کد خبر: 4024520
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
آیت‌الله عاملی:

بی‌مدیریتی و ناعدالتی باورهای مردم را از بین می‌برد

امام جمعه اردبیل گفت: باورسوزی از قرآن‌سوزی بدتر بوده و اینکه با ناعدالتی و با بی‌مدیریتی خودمان باورهای مردم را از بین ببریم، بدانیم که هم در این دنیا و هم در آخرت باید جوابگوی این اعمالمان باشیم.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، هفتم آذرماه، در جلسه هم‌اندیشی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پارس‌آباد مغان، اظهار کرد: متاسفانه شأن امر به معروف و نهی از منکر شکسته  در حالی که قانون امربه معروف و نهی از منکر خداوند متعال برای صیانت انسان‌ها از هر چیزی مهمتر است.

وی، با اعلام اینکه در مدارس کشورهای غربی، اسلام را بدون آیات جهاد، امر به معروف ونهی از منکر ترویج می‌دهند و این دلالت بر حساسیت این آیات دارد، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما بعد از انقلاب به مسئله امر به معروف مسئولان مربوطه توجه نکردند و اکنون هم نتیجه این عمل را در همه مسئولیت‌ها مشاهده می‌کنید.

عاملی افزود: اگر مدیری بخواهد اصل وظیفه خود را رها کرده و به دنبال فروش پست‌ها باشد، باید از طرف آمرین امر به معروف توبیخ شود و اینکه ما بیاییم به موی سر خانم‌ها فقط هشدار دهیم و مدیران فاسد را رها کنیم، این یک کار اشتباهی بوده و کسانی که در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مجرم شناخته می‌شوند بایستی جوابگوی کارهای خودشان باشند.

وی، با بیان اینکه ما در کشف و پرورش استعدادهای نخبگان کشور خودمان، دچار مشکل هستیم، افزود: در این زمینه بایستی کاری شود تا اینکه مردان بزرگ در مسائل حساس تصمیم‌گیر کشور باشند.

امام جمعه اردبیل، مدیریت، آداب و رسوب، مسئله فرهنگی، عدالت و رهبریت صالح را مهم‌ترین اولویت‌های احیای امربه معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: اگر روابط ناسالم و بی‌عدالتی در هر محیطی احساس شد بایستی داد و فریاد زده شود تا این روابط درست گردد.

عاملی، همچنین با بیان اینکه مدیریت فقط امضا کردن کاغذ نیست، تصریح کرد: باورسوزی از قرآن‌سوزی بدتر است، اینکه با ناعدالتی و با بی‌مدیریتی خودمان باورهای مردم را از بین ببریم، بدانیم که هم در این دنیا و هم در آخرت بایستی جوابگوی این اعمالمان باشیم.

انتهای پیام
captcha