تمدید مهلت ارسال مدارک به طرح «تجلیل از ۱۱۴ حافظ قرآن» در گلستان
کد خبر: 4025038
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

تمدید مهلت ارسال مدارک به طرح «تجلیل از ۱۱۴ حافظ قرآن» در گلستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان از تمدید مهلت ارسال مدارک و فرم شناسایی مربیان حفظ به طرح «تجلیل از ۱۱۴ حافظ قرآن» در این استان خبر داد.

تجلیل از 114 مربیان قرانیحجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، از تمدید مهلت ارسال مدارک و فرم شناسایی مربیان حفظ به طرح «تجلیل از ۱۱۴ حافظ قرآن» در این استان خبر داد و گفت: به دلیل استقبال و درخواست مربیان حفظ قرآن مهلت ارسال مدارک تا ۱۴ دی‌ماه جاری تمدید شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «تجلیل از ۱۱۴ حافظ قرآن در کشور» همزمان با سراسر کشور در استان گلستان گفت: یکی از راه‌های گسترش فرهنگ حفظ قرآن در جامعه و ارتقای کمی و کیفی کلاس‌های حفظ قرآن و همچنین تحقق افق مدنظر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، تکریم مربیان حفظ قرآن است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در دستیابی به این مهم ستاد راهبری حفظ قرآن‌کریم مستقر در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا طرح شناسایی و تجلیل از مربیان  فعال حفظ قرآن را اجرا کند و طی آن از ۱۱۴ مربی فعال قرآنی در زمینه حفظ قرآن در سراسر کشور مطابق با آیین‌نامه اجرایی این طرح تقدیر به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام کوهساریان با اشاره به اهداف اجرای این طرح بیان کرد: ايجاد انگیزه در مربیان  قرآنی و ترغیب آنان به فعالیت بیشتر در حوزه‌های حفظ قرآن کریم، توجه به سنت تجلیل و تکریم از مربیان حفظ قرآن در سطح جامعه و فراگیر کردن آن، زمینه‌سازی و تلاش برای توسعه فعالیت‌های مردمی حفظ قرآن کریم و تجلیل از مربیان حفظ قرآن فعال و موفق و معرفی آنان به جامعه از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه شرکت در این طرح برای مربیان حفظ قرآن دارای یکسری شرایط و ضوابطی است که باید حتماً مربیان آن‌ها را به دقت مطالعه کنند، گفت: دارا بودن حداقل 5 سال سابقه تدریس در رشته حفظ قرآن، حداقل حافظ 10 جزء از قرآن، داشتن مدرک حفظ از سازمان دارالقرآن الکریم یا سازمان اوقاف و امور خیریه یا وزارت آموزش و پرورش، فعالیت تبرعی(فعالیت بدون دریافت حق الزحمه) یا روحیه جهادی در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم به ویژه در مناطق محروم از جمله این شرایط هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گلستان بیان کرد: حافظان متقاضی شرکت در این طرح باید فرم مربوط را از سایت سازمان اوقاف و امور خیریه دانلود و پرینت گرفته و مطابق دستورالعمل پر کنند یا به‌صورت حضوری از یکی از ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارشاد دریافت کرده و آن را پر کرده و مجدداً به یکی از همین ادارات تحویل دهند.

وی با بیان اینکه از هر استان حداقل یک نفر که بالاترین امتیاز را کسب کند بعد از بررسی در کمیته مرکزی تقدیر خواهد شد، گفت: معرفی نفرات از کمیته استانی به منزله انتخاب نهایی مربیان نبوده و نتایج نهایی پس از بررسی در کمیته مرکزی اعلام خواهد شد و تمامی مراحل بررسی‌ها در کمیته‌های استانی و مرکزی محرمانه و اعلام و انتشار لیست معرفی شده ممنوع است.

حجت‌الاسلام کوهساریان با بیان اینکه فراخوان عمومی این طرح طی روزهای 25 تا 30 آذرماه انجام شده است و از 25 آذر تا 10 دی‌ماه نیز مهلت ثبت‌نام و جمع‌آوری مدارک بوده و این مهلت ارسال تا 14 دی‌‍ماه تمدید شده است، گفت: بررسی اولیه مدارک در کمیته استانی طی تاریخ 11 تا 22 دی‌ماه جاری در استان انجام خواهد شد و در تاریخ 25 دی نیز مربیان برتر استان‌ها به ستاد مرکزی معرفی خواهند شد.

رئیس امور قرآنی اوقاف گلستان گفت: انتخاب مربیان برتر در کمیته مرکزی طی روزهای 26 دی تا 2 اسفندماه سال‌جاری انجام خواهد شد و در نهایت مراسم تجلیل از حافظان قرآن نیز در تاریخ 10 اسفندماه همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha