طرح توسعه بازار اردبیل با حفظ بافت تاریخی اجرا می‌شود
کد خبر: 4025359
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

طرح توسعه بازار اردبیل با حفظ بافت تاریخی اجرا می‌شود

مدیرکل‌ اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، گفت: طرح توسعه بازار تاریخی با حفظ بافت تاریخی به منظور بازآفرینی و بازسازی در اردبیل، اجرا می‌شود.

نادر فلاحی میراث فرهنگی اردبیلبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل، 12 دی‌ماه، در جلسه شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، با موضوع بررسی طرح توسعه فضای پیرامون بازار تاریخی اردبیل، اظهار کرد: طرح توسعه فضای پیرامون بازار تاریخی اردبیل با حفظ بافت تاریخی اجرایی می‌شود.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، با تائید کلیات طرح توسعه بازار تاریخی اردبیل به منظور بازآفرینی و بازسازی پیرامون منطقه تاریخی، تصریح کرد: در حال حاضر توسعه بازار تاریخی اردبیل یکی از مهمترین دغدغه‌های پیش ‌روی ماست.

وی، با اشاره به بازار تاریخی اردبیل به عنوان یکی از بناهای با معماری فاخر استان، گفت: مرمت و احیای سراهای این بازار باشکوه تاریخی با تهیه طرح مطالعاتی و اصول فنی و کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

فلاحی، با اذعان به برخی مشکلات اساسی موجود در پیرامون این بازار تاریخی از جمله نبود پارکینگ افزود: با اجرایی شدن این طرح، قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حفظ بافت تاریخی بازار اردبیل را در راستای معرفی تمدن و پیشینه بافت تاریخی استان ضروری دانست و ادامه داد: مهم‌ترین اصل در بافت‌های تاریخی حفظ کاربری است و در این راستا قصد داریم نهضت ایجاد واحدهای اقامتی و گردشگری در منطقه تاریخی بازار اردبیل را راه‌اندازی کنیم.

فلاحی اظهار کرد: در راستای رونق‌بخش گردشگری استان و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه، از ابتدای سال‌جاری 39 موافقت اولیه یا اصولی تاسیسات گردشگری در استان صادر شده است.

مدیرکل‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ادامه داد: پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها در کنار رونق صنعت گردشگری در استان شاهد ایجاد اشتغال برای یک هزار و 660 نفر باشیم.

وی، با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بر اساس طرح‌های سرمایه‌گذاری 20 هزار و 475 میلیون ریال است که توسط بخش خصوصی در طرح‌های تعیین‌شده هزینه خواهد شد.

فلاحی، حمایت از سرمایه‌گذاران را از مهم‌ترین اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: پیش‌نیاز توسعه بخش گردشگری حمایت از سرمایه‌گذاران برای حضور و فعالیت در این حوزه است که تلاش می‌کنیم با فراهم‌سازی زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان، شاهد تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب هر چه بیشتر گردشگران به استان باشیم.

مدیرکل‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، از معرفی 25 طرح سرمایه‌گذاری به بانک‌های عامل از ابتدای سال در راستای حمایت از آنها برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: مبلغ تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها به میزان یک هزار و 91 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام
captcha