برگزاری دوره حفظ قرآن برای کودکان لبنانی + عکس
کد خبر: 4025406
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

برگزاری دوره حفظ قرآن برای کودکان لبنانی + عکس

  جمعیت قرآن کریم اداره ارشاد استان نبطیه در جنوب لبنان، دوره حفظ قرآن ویژه کودکان و نوجوانان برگزار کرده است.  

 دوره حفظ قرآن در بقاع غربی

به گزارش ایکنا از لبنان، جمعیت قرآن کریم اداره ارشاد منطقه «نبطیه الفوقاء» در استان نبطیه لبنان در نخستین روز از سال جدید میلادی یک دوره حفظ قرآن با عنوان «نور القرآن» برای کودکان و نوجوانان 9 تا 13 ساله دختر و پسر برگزار کرده است.
 
این دوره به صورت حضوری در پاک عمومی شهر نبطیه برپا می‌شود و تا حفظ کل قرآن کریم ادامه خواهد داشت.
 
این دوره قرآنی با هدف جذب نسل جدید برای نزدیک شدن به خداوند متعال و کلام وحی، حرکت در مسیر قرآن و تأمل در آیات آن و همچنین تصحیح تلفظ آیات قرآن از سنین پایین، تشکیل شده است.
 
شهر نبطیه الفوقاء، مرکز استان نبطیه لبنان و مهمترین شهر در منطقه جبل عامل واقع در جنوب لبنان است و از نظر اقتصادی و فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
 دوره حفظ قرآن در نیطیه
 
 دوره حفظ قرآن در نیطیه

 
برگزاری دوره حفظ قرآن در بقاع غربی
 
در همین راستا جمعیت قرآن کریم اداره ارشاد لبنان یک دوره حفظ قرآن در روستای «سحمر» واقع در منطقه بقاع غربی برگزار کرده است.
 
این دوره قرآنی با عنوان «امام رضا(ع)» و به منظور آموزش قرآن به دختران دانش‌آموز عضو جمعیت قرآن کریم برپا شده است.
 
دوره مذکور که شامل حفظ کل قرآن کریم به روش ساده است، روز جمعه 10 دی‌ماه آغاز شده و علاوه بر حفظ قرآن، شامل برنامه‌های قرآنی در مناسبت‌های دینی نیز خواهد بود.
 
هدف از برگزاری این دوره، روشنگری اذهان، حفظ قرآن کریم و تمسک به این کتاب آسمانی، استفاده از قرآن کریم به عنوان رهبر و راهنما به سوی هدایت و حقیقت و همچنین هدایت‌جویی در دنیا و کسب آخرت عنوان شده است.
 
دروس این دوره در روزهای جمعه و یکشنبه هر هفته به صورت حضوری در مرکز جمعیت قرآن کریم اداره ارشاد روستای «سحمر» در منطقه بقاع غربی لبنان برگزار می‌شود.
 

 دوره حفظ قرآن در بقاع غربی
 
 دوره حفظ قرآن در بقاع غربی
 
 دوره حفظ قرآن در بقاع غربی 
انتهای پیام
captcha