صادارت کالا‌های مازندران به ۴۷ کشور جهان
کد خبر: 4025429
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

صادارت کالا‌های مازندران به ۴۷ کشور جهان

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه حجم تجارت خارجی استان طی سال جاری به یک میلیارد دلار رسید، گفت: کالا‌های استان به ۴۷ کشور جهان صادر می‌شود.

صادارت کالا‌های مازندران به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی گمرکات مازندران، علی یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری، ۲ میلیون و ۹۰۵ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۰ میلیون دلار بین گمرکات مازندران و کشور‌های مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات ۷۰۷ هزار تن به ارزش ۲۱۲ میلیون و ۴۸ هزار دلار بود.

وی افزود: مقایسه صادرات گمرکات مازندران با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۵ و ۵۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

یوسفی‌منش گفت: مقاصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در این مدت با ۴۷ کشور و از مهمترین مقصد‌های صادراتی کشور‌های روسیه با ۲۳۲ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون و۸۵۲ هزار دلار، قزاقستان با ۱۶۹ هزار تن به ارزش ۱۶ میلیون و ۹۸۱هزار دلار، ترکمنستان با ۱۳۸هزار تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۹۶۷ هزار دلار، عراق با ۹۵ هزار تن به ارزش ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و آذربایجان با ۱۳ هزار تن به ارزش ۷ میلیون و ۲۳۹ هزار دلار بود.

ناظر گمرکات مازندران تصریح کرد: سهم واردات از سر جمع تجارت خارجی در این مدت به لحاظ وزنی ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار تن و از حیث ارزش ۸۷۸ میلیون و ۵۸۵ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۹ درصد و از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد یافته است.

وی افزود: مبدأ کالا‌های وارداتی در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۵ کشور و به ترتیب امارات متحده عربی با ۸۰۴ هزار تن به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار، ترکیه با۴۷۱ هزار تن به ارزش۱۹۶ میلیون دلار، روسیه با۳۶۱ هزار تن به ارزش ۱۳۴ میلیون دلار، قزاقستان ۱۱۴هزار تن به ارزش ۳۳ میلیون دلار و آلمان با ۱۰۵ هزار تن کالا به ۳۳ میلیون دلار بوده است.

یوسفی‌منش گفت: در این مدت ۱۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۷ میلیون و۶۷۷ دلار از طریق گمرکات مازندران به کشور‌های همسایه ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی رشد۳۱۸ و۲۶۴ درصدی نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha