جشنواره برترین بانوی قرائت ایران برگزار می‌شود + ‌جزئیات فنی
کد خبر: 4025553
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

جشنواره برترین بانوی قرائت ایران برگزار می‌شود + ‌جزئیات فنی

سومین جشنواره انتخاب برترین بانوی قرائت جمهوری اسلامی ایران از سوی جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار می‌شود.

جشنواره برترین بانوی قرائت ایران برگزار می‌شود + ‌جزئیات فنیبه گزارش ایکنا، سومین جشنواره انتخاب برترین بانوی قرائت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ از دیدگاه مردمی برگزار می‌شود.

این بخش ابتدا با ارسال اثر از سوی بانوان از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰ شروع شده و ۲۳ دی ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

در ادامه توسط داوران ملی و بین‌المللی، مطابق با ضوابط تلاوت مجلسی، قضاوت آثار انجام و 10 نفر برگزیده برای اجرای حضوری و مردمی دعوت خواهند شد.

تاریخ روز برگزاری مرحله حضوری این جشنواره در دهه اول بهمن خواهد بود.

متقاضیان حضور در این جشنواره، باید مشخصات شناسنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، شهر محل سکونت، شماره همراه و کد ملی را در ابتدای تلاوت ارسالی ضبط و به شماره واتس آپ ۰۹۱۹۴۸۷۴۱۹۹ مدیر اجرایی بخش قرائت بانوان ارسال کنند.

از جمله مهم‌ترین ضوابط حضور می‌توان به بالای ۱۷ سال بودن شرکت‌کنندگان در این جشنواره و از جمله نکات آیین‌نامه‌ای این مسابقات نیز می‌توان به پنج تا هفت دقیقه بودن تلاوت اشاره کرد.

لازم به ذکر است که اضافه یا کمتر بودن زمان نمره منفی دارد. شرکت‌کننده می‌تواند هر بخش از قرآن به غیر از جزء 30 قرآن کریم را تلاوت کند.

تلاوت باید به‌صورت صوتی، کاملاً واضح و بدون صدای اضافه ارسال شود، فایل صوتی می‌بایستی به‌صورت فرمت mp3 یا حداکثر ۱۰ مگابایت باشد. چنانچه فایلی جز فرمت ،‌mp3،‌ Audio،‌wav ارسال شود به‌طوری که در دستگاه گیرنده فایل اجرا نشود، در جشنواره شرکت داده نشده و مسئولان برگزاری مسئولیتی نخواهند داشت.

فایل ارسالی حتماً و باید به‌صورت خام حداکثر از فاصله ۵۰ سانتی‌متری ضبط و با کیفیت خوب ضبط و ارسال شود و هیچگونه افکت صوتی ویژه‌ای مانند daley ،riverv ،echo و امثالهم در آن به کار نرود.

زمان اعلام شده هرگز تمدید نخواهد شد لذا با برنامه‌ریزی درست و متناوب در طول زمان باقیمانده و در غیر ساعات پیک فضای مجازی کشور ارسال شود. هر فرد می‌تواند تنها یک فایل صوتی ارسال نماید. استفاده از بلندگو ممنوع بوده و حداکثر زمان ارسال آثار ساعت 24 روز ۲۳ دی ۱۴۰۰ خواهد بود.

یادآور می‌شود، این بخش شامل دو تا سه بخش بوده که بسته به کمیّت و کیفیّت شرکت کنندگان دارد و ممکن است پیش از مرحله فینال، مرحله نیمه نهایی به شکل غیرحضوری برگزار شود.

ضوابط و آیین‌نامه داوری آثار مطابق با شیوه‌نامه تلاوت‌ مجلسی بررسی و نمره‌دهی خواهد شد که در آن استانداردهای یک تلاوت مجلسی متداول بررسی و در نظر گرفته می‌شود.

تلاوت تقلیدی قابل پذیرش نیست؛ همچنین مغایرت تلاوت ارسالی و مشخصات فردی ارسال‌شده باعث حذف همیشگی طرفین از حضور در تمام ادوار جشنواره خواهد شد.

انتهای پیام
captcha