زنان مسلمان هندی، هدف سوء استفاده برنامه موبایلی
کد خبر: 4025856
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

زنان مسلمان هندی، هدف سوء استفاده برنامه موبایلی

یک برنامه موبایلی در هند با به اشتراک گذاشتن عکس و مشخصات ده‌ها زن مسلمان، اعلام کرد آنها را برای فروش به حراج گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در روز اول ژانویه قره العین رهبر، روزنامه‌نگار اهل کشمیر تحت کنترل هند، از خواب بیدار شد و دید که در فهرست حراج آنلاین یک برنامه موبایلی قرار گرفته است. عکس او بدون اجازه او تهیه شده و در یک برنامه برای فروش بارگزاری شده بود.

این زن کشمیری تنها نبود چرا که تصاویر بیش از ۱۰۰ زن مسلمان دیگر، در این برنامه فروش آنلاین بارگذاری شده بود که در میان آنها شبانه عظیمی، بازیگر و همسر یکی از قضات هندی، چندین خبرنگار، روزنامه‌نگار و فعال و سیاستمدار زن مسلمان نیز دیده می‌شود.

برنامه موبایلی Bulli Bai دومین نرم‌افزاری است که در چند ماه گذشته زنان و دختران مسلمان را هدف قرار می‌دهد. مسلمانان این موضوع را توطئه‌ای جدید برای هدف قرار دادن خود می‌دانند و البته امیدی به سیستم قضایی هند و پلیس برای شناسایی عامل پشت پرده آن ندارند. حتی ملاله یوسف‌زی، زن فعال پاکستانی نیز که برنده جایزه صلح نوبل شده در این اپ موبایلی به فروش گذاشته شده است.

این برنامه کاربردی موبایلی در یکی از وب‌سایت‌های توسعه نرم‌افزار باز مایکروسافت به نام GitHub است و مسلمانان معتقدند تنها دلیل شکل‌گیری آن تحقیر زنان مسلمان است.

 از زمانی که نارندرا مودی از حزب هندوی بهاریاتا جاناتا در هند روی کار آمده فشار بر مسلمانان این کشور افزایش یافته است. در بسیاری از شهرها و ایالات این کشور مسلمانان به‌طور روزانه هدف آزار و اذیت هندوهای افراطی قرار دارند.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی، به‌تازگی اعلام کرد درخواست آشکار برای نسل‌کشی مسلمانان هند توسط شخصیت‌های افراطی مرتبط با دولت نارندرا مودی نشان‌دهنده نیاز فوری کنگره آمریکا به تعیین یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام‌هراسی در هند است.

در نشست اخیر رهبران گروه‌های افراطی هندو، بر پاکسازی اقلیت‌های دینی و قومی در هند به ویژه ۲۰۰ میلیون مسلمان این کشور تأکید شد.

انتهای پیام
captcha