واگذاری امور قرآنی به بخش مردمی در حالی که امکاناتی نیست!
کد خبر: 4025902
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
اسلامی:

واگذاری امور قرآنی به بخش مردمی در حالی که امکاناتی نیست!

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس اعلام آمادگی مسئولان کشور برای واگذاری فعالیت‌ها به بخش مردمی را در شرایط فعلی مبهم دانست و گفت: چرا امسال بر این امر تأکید می‌شود در حالی که هیچ بودجه‌ ویژه و مشخصی برای حوزه قرآنی سال 1401 در نظر گرفته نشده است؟!

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: اخیرا تعدادی از مسئولان از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌هایشان به این سمت گرایش دارند تا فعالیت‌ها را در عرصه‌های گوناگون و همچنین قرآنی به بخش مردمی واگذار کنند. معتقدم این اعلام آمادگی در شرایط فعلی، جای ابهام دارد!

وی ادامه داد: چرا امروز این کار انجام می‌شود؟ امروزی که بودجه ویژه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی‌ صفر است و هیچ اعتبار ویژه‌ای از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه دیده نشده است. چون می‌دانید، توپ را در زمین مجموعه‌های مردمی می‌اندازید؟ این انصاف نیست.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی فارس اظهار کرد: اخیراً نیز دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مطلبی گفتند، تشکیل قرارگاه امور قرآنی. بسیار خوب. ما هم مدت‌هاست این حرف را زده‌ایم و به آن معتقدیم، اما کدام قرارگاه؟ قرارگاهی که همان افراد سابق مسئولش باشند؟ مجموعه‌های مردمی بدانند با این الفاظ اتفاقی رخ نخواهد داد، بلکه ما نیازمند تغییر نگرش و فکر مسئولان امور قرآنی کشور هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه مدیران امور قرآنی باید راه را برای نسل جوان همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تصریح شده است، باز کنند، افزود: جامعه قرآنی در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم و بیانات مقام معظم رهبری چه گامی برداشته‌اند؟

وی در ادامه با تأکید بر لزوم وحدت رویه و حفظ یکپارچگی در بخش مردمی، اظهار کرد: مجموعه‌های مردمی باید دقت کنند و مطالبه خود را از دستگاه‌های دولتی داشته باشند و بخواهند تا شورای توسعه فرهنگ قرآنی شفاف‌ از هزینه‌کرد بودجه‌های سال‌های قبل صحبت کند.

اسلامی تصریح کرد: امیدوارم روز به روز با بینش بهتر و نگاه به‌روز، به حرکت خود ادامه دهیم. برای نجات جامعه مردمی ـ قرآنی از این وضعیت باید نگاه‌های جهادی و انقلابی و نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی را داشته باشیم، چنانکه سردار با این نگاه در بدترین وضعیت، کنار مردم بود نمونه آن سیل خوزستان.

اسلامی گفت: نگاه شهید سلیمانی، انقلابی و جهادی است. اگر در جامعه قرآنی مکتب او را پیش ببریم، می‌توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

انتهای پیام
captcha