تحصیل بیش از ۹۰ دانش‌آموز در مدرسه تخصصی تلاوت دارالقرآن اهل بیت(ع)
کد خبر: 4026062
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

تحصیل بیش از ۹۰ دانش‌آموز در مدرسه تخصصی تلاوت دارالقرآن اهل بیت(ع)

بعد از گذشت دو سال از آغاز طرح مدرسه تخصصی تلاوت در دارالقرآن خمینی شهر، اکنون بیش از 90 نفر از دانش‌آموزان پسر در این مرکز مشغول گذراندن آموزش تلاوت قرآن همراه تحصیل هستند.

مدرسه تخصصی تلاوتبه گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی شهر در سال 1398 نخستین بار در کشور طرح ابداعی مدرسه تخصصی تلاوت قرآن کریم را با ثبت نام از 20 دانش‌آموز پسر در پایه‌های چهارم و پنجم آغاز کرد که اکنون پس از گذشت دو سال از این طرح بیش از 90 نفر از دانش‌آموزان پسر از پایه دوم تا ششم تحصیلی در این مرکز مشغول گذراندن آموزش تلاوت قرآن کریم و تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا قربانیان، مدیر این طرح گفت: این طرح ویژه پسران است و افرادی که دارای ضریب هوشی و توانمندی بالا و همچنین استعداد صوتی هستند می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: این طرح با استقبال چشمگیر خانواده‌ها اجرا شده است و دانش‌آموزان با حضور در این برنامه قرآنی، ابتدا فنون تخصصی تلاوت را به شکل حرفه‌ای در مدت دو سال فرا می‌گیرند و همزمان قرآن مجید را تا پایان طرح  که مدت آن 5 سال است به شکل تخصصی حفظ خواهند کرد.

قربانیان گفت: دانش‌آموزان همزمان با یادگیری فنون تخصصی تلاوت و حفظ قرآن کریم دروس پایه را نیز با استفاده از معلمان مجرب و با سابقه  فرا گرفته که با توجه به سابقه درخشان برگزاری این دوره در مؤسسه و ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد دروس پایه، شرکت‌کنندگان نه تنها افت تحصیلی ندارند بلکه به واسطه ایجاد انگیزه‌های مذهبی جهت تحصیل  و جهت‌دهی به ایشان شاهد نمرات بسیار درخشان این عزیزان  نیز بوده‌ایم.

وی بیان کرد: هم‌اکنون این طرح در مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) مثمر بوده و دانش‌آموزان ابتدایی با رقابت تنگاتنگ در بخش‌های تلاوت و حفظ قرآن کریم در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha