کاهش آسیب‌های اجتماعی با الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س)
کد خبر: 4026693
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

کاهش آسیب‌های اجتماعی با الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س)

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به حضور فعالانه حضرت زهرا(س) در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، گفت: الگوگیری از سبک زندگی دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی بسیار ضروری است.

حجت الاسلام احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام احمد غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم، امروز، 16 دی‌ماه، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: آن حضرت تک‌بعدی نبوده و در عرفان، فرهنگ، سیاست و اجتماع یک بانوی تراز دین مبین اسلام بودند و بر اساس آموزه‌های قرآن و نظر رسول خدا(ص) عمل می‌کردند.

وی با اشاره به بعد سیاسی زندگی حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار دختر پیامبر(ص) و همسر ولی خدا بودند و از ولایت امیرالمؤمنین(ع) که همان اسلام ناب بود، دفاع کرده و در تمام صحنه‌های تشکیل حکومت اسلامی پیش‌قدم بودند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم عنوان کرد: در زمانی که زن را به عنوان کالا و شی‌ء محسوب می‌کردند، حضرت زهرا(س) وارد عرصه سیاست شدند، به زن هویت و شخصیت دادند و جایگاه زن را به جامعه بازگرداندند. حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و حکومت امیرالمؤمنین(ع) بسیار فعال بودند. البته ایشان از سیاست مرموزانه و غیرانسانی دفاع نکردند و آنچه حق بود را به انجام رساندند.

غلامی با اشاره به کلام شهید مدرس مبنی بر اینکه «سیاست ما عین دیانت ماست»، بیان کرد: سیاست و دیانت با یکدیگر عجین شده و هیچ انسان دین‌داری نمی‌تواند بگوید من کاری به سیاست ندارم. حضرت زهرا(س) در بعد اجتماعی نیز زنی تراز اسلام بودند. هنگامی که زن در انزوا بود، این بانوی بزرگوار در حوادث اجتماعی فعالانه حضور داشتند و روشنگری کردند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در امور همسرداری و خانه‌داری الگویی برای تمام زنان جهان است، یادآور شد: اگر ما سیره و منش فاطمه زهرا(س) را در زندگی‌هایمان جاری کنیم، گرفتار آسیب‌های اجتماعی چون طلاق و... نمی‌شویم. اگر در جامعه معضلات اجتماعی افزایش یافته به دلیل این است که آموزه‌های دینی و الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) را در زندگی‌هایمان فراموش کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha