برگزاری همایش ملی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4027610
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

برگزاری همایش ملی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در خراسان‌جنوبی

مسئول هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید خراسان‌جنوبی گفت: همایش ملی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به ظرفیت‌ها و الزامات خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

 محمد مهدی دیانی، مسئول هیئت اندیشه ورز بسیج اساتید خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد‌مهدی دیانی، مسئول هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید خراسان‌جنوبی، امروز، 20 دی‌ماه در نشست خبری بیان کرد: همایش ملی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان نخستین همایش ملی با رویکرد استانی، ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری در خراسان‌جنوبی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این همایش بیان کرد: اهمیت این همایش به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب برمی‌گردد که مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحریر کردند.

دیانی گفت: مهلت ارسال مقالات برای این همایش تا ابتدای بهمن‌ماه پیش‌بینی شده؛ اما طبیعتا قابل تمدید تا ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود‌.

وی با اشاره به محورهای همایش، افزود: محورها منطبق بر محورهایی است که در بیانیه گام دوم آمده و با توجه به ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی این محورها شامل اقتصاد مرز و پیشران‌های توسعه استان، امنیت سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری و ژئوتوریسم‌، صنایع‌دستی، راهکارهای توسعه معدنی، نقش رسانه در توسعه استان، رسانه و فضای مجازی، توسعه اقتصادی آمایش محور، راهکارهای توسعه محصولات استراتژیک و گیاهان دارویی، بحران آب، ابعاد امنیتی، راهکارهای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های نو در استان، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، معنویت و اخلاق در جامعه و محیط زیست سالم می‌شود‌.

مسئول هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید خراسان‌جنوبی گفت: دبیرخانه همایش آمادگی پذیرش مقالات را دارد و صاحبان فکر، نظر و ایده می‌توانند مقالات خود را به ایمیل spirskh@birjand.ac.ir و سایت conf.birjand.ac.ir/spirskh  ارسال کنند.

دیانی بیان کرد: نتایج و دستاوردهای مقالات برتر برای اجرایی شدن به شورای برنامه‌ریزی و فرهنگ عمومی استان ارائه و پیگیری خواهد شد و تا به نتیجه رساندن دستاوردها همراه خواهیم بود.

وی افزود: این همایش به پیشنهاد سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان‌جنوبی و با همکاری دانشگاه بیرجند، بسیج مهندسین سازمان صنعت و معدن، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی، نیروهای مسلح، بنیاد ملی نخبگان، وزارت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اوقاف و امورخیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند دستگاه دیگر استان برگزار می‌شود.

دبیرعلمی این همایش گفت: برای برگزاری این همایش از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، نوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha