فعالیت‌های معاونت قرآن ارشاد با قوت ادامه دارد
کد خبر: 4027877
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
وزیر ارشاد:

فعالیت‌های معاونت قرآن ارشاد با قوت ادامه دارد

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه از ابتدای قبول مسئولیتم، مباحثی مطرح بود که فعالیت‌های دینی و قرآنی این وزارتخانه در قالب یک مجموعه جمع‌آوری شود، گفت: همواره تاکید من براین بوده که باید فعالیت‌های قرآنی قوی از سوی معاونت قرآن و عترت بدون هیچ تقلیلی ادامه یابد.

فعالیت‌های معاونت قرآنی هیچ تقلیلی نمی‌یابد

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد 20 دی‌ماه در دیدار با سرپرست و مدیران معاونت قرآن و عترت و جمعی از علاقه‌مندان قرآنی در محل این وزارتخانه، دیدار کرد.

وی در این جلسه گفت: عمده تاکید ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه و توسل به قرآن و سوادآموزی قرآنی است تا همگان با ترویج، گسترش معارف و آموزه‌های این کتاب آسمانی بتوانیم جامعه‌ای سراسر قرآنی را شکل دهیم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه وظیفه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش و کمک به عمومی شدن آموزش قرآن، تبیین مفاهیم، حفظ و... است، اظهار کرد: بی‌تردید ترویج و گسترش قرآن و معارف و آموزه‌های این کتاب آسمانی ما را به سمت تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهدیدها و تهاجم فرهنگی دشمنان که امروز نوجوانان و جوانان ما را نشانه رفته است، تاکید کرد: در این برهه حساس زمانی راهی جز توسل به قرآن و گسترش معارف و آموزه‌های قرآنی نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این نکته که از ابتدای قبول مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ادامه کار معاونت قرآن و عترت مباحثی مطرح بود که فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارتخانه در قالب یک مجموعه جمع‌آوری شود، گفت: همواره تاکید من براین بوده که باید فعالیت‌های قرآنی قوی و استوار از سوی معاونت قرآن و عترت بدون هیچ تقلیلی شکل گرفته و ادامه یابد.
اسماعیلی ادامه داد: نگاه ما در بازسازی‌های ساختار داخلی این است هر انتخابی باید با دقت لازم صورت پذیرد و برای ایجاد تحول جدی و بنیادین از نیروهای شاخص و انقلابی استفاده کنیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های قرآنی سال 1401 پیش‌بینی‌های لازم مد نظر قرار گرفته و لحاظ شده است، گفت: بنا داریم فعالیت‌‌های معاونت قرآن و عترت به بهترین و قوی‌ترین حالت ممکن با رفع مشکلات موجود به ویژه در بخش سخت‌افزاری ادامه یابد.

اسماعیلی تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر آنچه مربوط به پشتیبانی باشد به عنوان خادم قرآن انجام خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با حضور نیروهای جهادی و انقلابی شاهد رشد و تعالی و همچنین تحولات و رخدادهای خوب و خوشایند در حوزه معاونت قرآن و عترت باشیم.

در ادامه این دیدار شماری از علاقه‌مندان قرآنی به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha