آرزویی که با تولد 11 سالگی‌ محقق شد/ مرور و تثبیت آیات همراه با بازی + صوت و عکس
کد خبر: 4028158
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

آرزویی که با تولد 11 سالگی‌ محقق شد/ مرور و تثبیت آیات همراه با بازی + صوت و عکس

علی ذبیحی، نوجوان حافظ قرآن کشور است که در جشن تولد 11 سالگی خود توانست به تصمیم و آرزویی که داشته برسد و همزمان با سالروز تولدش آخرین برگ از مصحف شریف قرآن را حفظ و تحویل دهد.

آرزویی که با تولد 11 سالگی‌ محقق شد/ مرور و تثبیت آیات همراه با فوتبال + صوت و عکسبه گزارش ایکنا، علی ذبیحی متولد 22 خردادماه سال 1389 است. وی از جمله حافظان نوجوان کشورمان و عضو مهد قرآن کاشمر است که همزمان با جشن تولد 11 سالگی خود به تصمیم و آرزویی که داشته، رسیده است و توانسته همزمان با سالروز تولدش آخرین برگ از مصحف شریف قرآن را حفظ و تحویل دهد.

این حافظ نوجوان هنگامی که تنها پنج بهار از زندگی‌اش گذشته بود، روخوانی و روان‌خوانی قرآن را آغاز کرد. زهره امینی، مادر این حافظ نوجوان گفت: علی پیش از رفتن به مدرسه به روخوانی قرآن مسلط شد و الفبای قرآنی را شناخت و خیلی راحت می‌توانست پیوند کلمات را انجام دهد و این موضوعی بود که مربی مهد و پیش‌دبستانی‌اش به آن اذعان داشت.

وی افزود: با اعلام نظر معلم و استعدادیابی وی از علی، در منزل حفظ جزء سی‌ام قرآن را سوره به سوره و بطور آزمایشی آغاز کردم و علی توانست طی سه تا چهارماه به راحتی، جزء 30 را حفظ کند. سپس قلم قرآنی برای او خریداری کردم تا حفظش را در کنار استماع تلاوت اساتید مصری، ادامه دهد.

علی به دلیل شغل پدر (فعالیت در یکی از بخش‌های نظامی کشور است) که مدتی را در بجنورد سکونت داشتند با حضور در جامعةالقرآن بجنورد، دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی را سپری می‌کند و پس از مدتی پدر به دلیل انتقال کار پدر به کاشمر به این شهر می‌آید و سپس با پرس‌وجوهایی که مادرش انجام می‌دهد با مهدقرآن کاشمر آشنا می‌شود. علی هنگامی که دانش‌آموز پایه پنجم ابتدایی بود با همکاری مدیر مدرسه طی یک سال موفق به حفظ کل قرآن می‌شود.

این حافظ نوجوان درباره نحوه حفظش ادامه داد: در ابتدا خاطرم هست که با حفظ روزی دو خط شروع کردم و سپس به نیم صفحه و بعد یک صفحه و در اواخر برنامه‌ام به حفظ دو صفحه نیز رسید. با همکاری خوب مدیر مدرسه‌ام، موافقت شد تا یک سال را به حفظ کل قرآن بپردازم و در تابستان، کلاس‌های پایه پنجم را شرکت کنم و آزمون‌های نهایی را دهم، چون به ایشان گفتم در عین حفظ قرآن نمی‌خواهم از هم سن و سالان خودم در درس‌خواندن جا بمانم که موافقت کردند.

وی با اشاره به اینکه برنامه حفظ قرآن را با طاهره سالمی از مربیان مهد قرآن کاشمر ادامه داده است، اظهار کرد: برنامه حفظ جدیدم را با مرور 10 درس انجام می‌دادم و در حال حاضر روزی سه جزء را مرور و تثبیت می‌کنم و به پدر و یا مادرم و یا معلمم تحویل می‌دهم.

علی درباره بازی‌ مورد علاقه‌اش گفت: به ورزش و فوتبال بی‌نهایت علاقه‌مند هستم بطوری که حفظ و مرورم را با پرتاپ توپ انجام می‌دهم و همراه با بازی فوتبال با پدرم، برنامه مرورم را دنبال می‌کنم.

مادر این حافظ نوجوان درباره برنامه قرآنی آینده فرزندش، گفت: علی دوست دارد که در آینده معلمی شود که مفسر قرآن است. در حال حاضر با وجود اینکه حافظ کل قرآن است اما برای بهره‌مندی از فضا و محتوای کلاس استاد شرافتی که در آرمگاه مدرس صبح‌ها از ساعت 8 تا 7:30 کلاس حفظ همراه با بیان نکات تفسیری دارد، حضور پیدا می‌کند تا از این مطالب استفاده کند و هم بتواند خودش را برای شرکت در آزمون اعطای مدرک کارشناسی به حافظان قرآن در سال 1401 آماده کند.

کد

زهره امینی، وجود فرزند قرآنی را از معجزات و نعمات الهی می‌داند که زمینه رشد پدر و مادر و سایر اعضای خانواده را نیز فراهم می‌کند. وی با وجود اینکه معتقد است برنامه حفظ، کار فشرده و سختی است و باید تنها خواست خداوند باشد تا به این درجه نائل شود، اظهار کرد: هنگامی که پسرم به حفظ اجزاء 17 و 18 رسید، واقعا خسته شده بود و اصطلاحاً «کم آورده بود» در همان جا بود که نیت کردم و با تمام وجود از باریتعالی خواستم که اگر فرزندم حافظ کل قرآن شود، در صورتی که فردی علاقه‌مند به عرصه حفظ قرآن باشد را کمک کنم و تمام مواردی که نیاز است به او آموزش می‌دهم تا به این درجه برسد و در حال حاضر نیز تعدادی قرآن‌آموز دارم که به صورت مجازی با آنها کار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تمام لحظات و آرامشی که در زندگی دارد از برکت قرآن در زندگی‌اش است، افزود: حتی فرزند دومم «محمدعارف» نیز به دلیل اینکه مادام طنین قرآن در فضای خانه حاکم است، توانسته تعدادی از سوره‌های کوچک قرآن را حفظ کند و به این زمینه علاقه‌مندی نشان داده است.

امینی برای رسیدن به این نقطه از زحمات و کوشش‌‌ها و همراهی‌های بی‌دریغ همسرش و مادرش به ویژه سرکار خانم عاصمی، مدیر مهد قرآن کاشمر تشکر کرد و گفت: اگر همکاری دوجانبه (زن و مرد) در زندگی نباشد، قطعا شاهد موفقیت فرزندان نخواهیم بود.

جواد ذبیحی، پدر علی دارای مدرک مهندسی عمران که در حال حاضر مشغول به خدمت در یکی از بخش‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران است. علی ذبیحی نیز دارنده رتبه‌های مختلف در سطح مسابقات قرآن مدرسه‌ای، نیروی انتظامی و همچنین از قبول شدگان مرحله کشوری سیزدهمین دوره آزمون ترنم وحی است.

انتهای پیام
captcha