توسعه شهرسازی برای اقشار کم درآمد مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4028308
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

توسعه شهرسازی برای اقشار کم درآمد مورد توجه قرار گیرد

در جریان بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان طبس بر توسعه شهرسازی تأکید شد و قرار است برای یک هزار و ۵۰۴ نفر از اقشار کم درآمد مسکن ملی تامین شود.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از طبس به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، این بازدید با هدف بررسی راهکارهای رفع موانع موجود و شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه انجام شد. در شهرستان طبس،  ۶ هزار و ۵۳ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام  کردند و دستگاه‌های متولی زمین لازم را برای یک هزار و ۵۰۴ نفر تأمین کرده‌اند.

این پروژه‌ها در مناطق مختلف و با درصد پیشرفت‌های متفاوت در حال اجرا است و تأمین زیرساخت‌ها و تسریع در روند آماده سازی اراضی از جمله درخواست‌های شهرستان برای طرح اقدام ملی مسکن است. شهرستان طبس با وجود وسعت فراوان و با توجه به معدنی بودن و پتانسیل بالای اشتغالزایی این منطقه و مهاجرت گسترده با عدم توازن عرضه و تقاضا در بحث زمین و مسکن مواجه شده که اجرای طرح‌های حمایتی حوزه مسکن گامی بلند در نزدیک کردن عرضه و تقاضای عرصه و اعیان در شهرستان خواهد کرد.

نیاز شهرستان و مطالبه مردم مبنی بر تسریع در روند احداث و تجهیز بیمارستان، دلیل اصلی حضور جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در محل اجرای این پروژه بود. قرارداد اجرای این پروژه، طی تفاهم نامه ۴ جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت زغال سنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ منعقد شده است.

طی این تفاهم نامه، شرکت زغال سنگ پروده به نمایندگی از هلدینگ شستا(شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی)، تأمین اعتبار پروژه را در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود به عهده گرفته است. تکمیل و تجهیز بیمارستان و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن در حوزه وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه به صورت ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما افزایش تخت‌های آن نیز پیش بینی شده است. بیمارستان دوم شهر طبس با زیربنای‌ ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه، ‌تا ‌پایان ‌مرحله ‌سفت ‌کاری‌ ۱۲۵ میلیارد تومان‌ اعتبار نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی از پروژه احداث باند دوم محور طبس- بشرویه بازدید کرد. این بازدید به منظور اطلاع از روند اجرای کار و میزان پیشرفت پروژه صورت گرفت. پروژه احداث باند دوم محور طبس- بشرویه با هدف بهسازی ورودی طبس از مسیر ده محمد در دست اقدام است.

طول این محور ۱۲۰ کیلومتر است که ۷۵ کیلومتر آن در داخل حوزه شهرستان طبس قرار دارد. در حال حاضر تنها ۲ کیلومتر باند دوم در این محور احداث شده است.

برنامه‌های سفر استاندار به طبس صبح امروز همزمان با مراسم استقبال نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان از قناعت، آغاز شد.

غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان نخستین برنامه این سفر بود که با حضور جمعی از مدیران ستادی، استانی و شهرستانی در گلزار شهدای طبس انجام شد و استاندار خراسان جنوبی در ادامه آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) را زیارت کرد.

دیدار با خانواده بزرگوار شهید حسن آشنا، حضور در تصفیه خانه، فرودگاه و اداره کل راه آهن شرق و نیز بازدید از پروژه های در دست احداث طرح مسکن ملی، بیمارستان دوم، آشیانه بالگرد اورژانس هوایی و باند دوم طبس- بشرویه از جمله برنامه های این سفر است.

در ادامه برنامه‌ها، جلسه شورای اداری شهرستان به منظور جمع بندی مصوبات این سفر و به ریاست استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha