افشای جاسوسی گروه‌های اسلام‌ستیز برای اسرائیل
کد خبر: 4028509
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

افشای جاسوسی گروه‌های اسلام‌ستیز برای اسرائیل

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) اعلام کرد که گروه‌های اسلام‌ستیز با نفوذ در میان جامعه مسلمان در آمریکا برای رژیم صهیونیستی جاسوسی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی گروه‌های اسلام‌ستیز سال‌ها است با حمایت اسرائيل در میان صاحب‌نظران مسلمان و سازمان‌های اسلامی در آمریکا فعالیت‌های جاسوسی انجام می‌دهند.

رومین اقبال، رئیس دفتر CAIR در اوهایو ماه گذشته به‌دلیل انجام فعالیت‌های جاسوسی برای گروهی با نام «پروژه تحقیقات تروریسم (IPT)» که از سوی استون امرسون تشکیل یافته و به گفتمان‌ و اظهارات اسلام ستیزانه معروف است، اخراج شده است.

وی اقرار کرده است که به همراه او 2 تن دیگر برای IPT جاسوسی می‌کردند.

همچنین طارق نلسون، یکی از اعضای CAIR در ایالت ویرجینیا نیز از سال 2008 تا 2012 برای IPT جاسوسی کرده و طی این مدت اطلاعات مربوط به اعضای CAIR را به IPT داده است.

نلسون نیز اعتراف کرد که IPT اطلاعات محرمانه درباره مسلمانان آمریکا را برای اسرائيل جمع‌آوری می‌کند.

جزئیات مربوط به مبلغی که IPT برای این افراد پرداخت کرده است نیز در بیانیه CAIR ارائه شد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، طارق نلسون درباره کیت الیسون، نخستین عضو مسلمان کنگره آمریکا که اکنون دادستان کل ایالت مینه‌سوتا کار می‌کند، فعالیت‌های جاسوسی انجام داده است.

طارق نلسون، سخنرانی کیت الیسون در چارچوب یک گردهمایی در سال 2010 را که طی آن اظهاراتی علیه اسرائیل داشته است، مخفیانه ضبط کرده و در اختیار IPT قرار داد.

همچنین IPT و گروه‌های مخالف فلسطین نیز در سال 2016 از این ضبط‌ها برای جلوگیری از انتخاب الیسون به‌عنوان کمیته ملی دموکرات استفاده کردند.

انتهای پیام
captcha