یزد تراز دارالعباده به جهانیان معرفی شود
کد خبر: 4028531
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

یزد تراز دارالعباده به جهانیان معرفی شود

استاندار یزد رسالت و وظیفه سنگین رسانه‌ها در قبال استان را یادآور شد و گفت: رسانه‌ها در پیشرفت و توسعه استان نقش مهمی دارند و لذا باید در معرفی یزد تراز دارالعباده به جهانیان تلاش کنیم.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امشب، 24 دی ماه در حاشیه سفر به بافق و در نشست خبری با نمایندگان مطبوعات و رسانه‌های این شهرستان اظهار کرد: رسانه‌ها وظیفه سنگینی در قبال استان دارند و از پایه‌های اصلی تولید و پیشرفت در کشور و استان هستند و باید در شأن و ردیف این استان فعالیت صورت گیرد.

وی ادامه داد: مأموریت سنگینی بر عهده رسانه‌های استان قرار دارد و باید آن گونه که شایسته است، همه پتانسیل‌های استان یزد را به کشور و جهان معرفی کنند و عملکردی در تراز دارالعباده داشته باشند و باید تلاش کنیم سیما و تصویر یزد در تراز دارالعباده را به جهانیان معرفی کنیم.

فاطمی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم تخصیص بودجه‌های دولت به شهرستان بافق به دلیل معدنی بودن و از طرف دستگا‌ه‌های دولتی بیان کرد: هیچ اداره‌ای حق ندارد، سرانه نمایندگی خود را در شهرستان محدود کند اما گاهاً اتفاق افتاده پروژه‌های بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌ها و به صورت مشارکتی مصوب می‌شود که بخشی از آن با تعهد واحدهای صنعتی و معدنی باشد و در ادامه یکی از طرفین تعهد خود را انجام نمی‌دهند و یا اینکه برخی از پروژه‌ها بدون طی شدن روند اداری و یا بدون ردیف مصوب انجام شده که در حال پیگیری و تعیین تکلیف برخی از این پروژه‌ها هستیم.

استاندار یزد در پاسخ به سؤالی در مورد حمایت بیشتر از اقشار جامعه در طرح نهضت ملی مسکن و کاهش هزینه‌ها گفت: در این طرح هزینه زمین برای افراد کاملاً رایگان است و در بقیه موارد نیز با کمترین هزینه و با تخصیص تسهیلات بانکی نسبت به احداث واحدها اقدام می‌شود و تا آن جایی که امکان داشته، نهایت همکاری و ملاحظه افراد مختلف انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم پاسخگویی برخی از مدیران نسبت به سؤالات مطرح شده توسط رسانه‌ها افزود: افتخار دارم به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه فعالیت داشته‌ام و همواره حمایت خود را از اصحاب رسانه بیان کرده‌ام و نباید از نقد هیچ گونه ترسی داشته باشیم و در مورد پاسخگو بودن مدیران استان نیز هیچ مسئولی حق ندارد در این زمینه پاسخگو نباشد و اگر گزارشی به ما داده شود، برخورد قانونی خواهد شد .

استاندار یزد در پاسخ به سؤالی در مورد فرایند تقسیمات ارضی و تبدیل بخش به شهرستان گفت: همه این فرایندهای قانونی در تقسیمات کشوری انجام می‌شود و پس از بررسی‌ها به ما ابلاغ می‌شود و در استان ملزم به اجرای آن هستیم البته انتقاداتی که وجود داشته باشد جمع بندی و به واحد تقسیمات کشوری ارسال می‌کنیم و هر گونه تصمیم گیری در این واحد انجام خواهد شد .

یادآور می‌شود استاندار یزد در ادامه دیدارهای روز جمعه با مردم استان، امروز جمعه به شهرستان بافق سفر کرد و ضمن بازدید از پروژه‌های شهر بافق، در جمع مردم بافق، دولت‌آباد و شیطور سبزدشت حضور یافت. همچنین دیدار با خانواده شهید توکلی و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به شهرستان بافق بود.

انتهای پیام
captcha