پایان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ اعلام نتایج در بهمن‌ماه + عکس
کد خبر: 4028777
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

پایان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ اعلام نتایج در بهمن‌ماه + عکس

مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با پخش فایل تصویری 190 شرکت کننده از 69 کشور دنیا برای گروه داوری برگزار شد و نتایج آن نیز اوایل بهمن‌ماه از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایکنا، مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عصر روز 25 دی‌ماه و با پخش آخرین فایل‌های اجرای شرکت کنندگان برای گروه داوری به کار خود پایان داد.

این مسابقات ابتدا در بخش بانوان آغاز شد و فایل اجرای شرکت کنندگان در این بخش طی دو روز 19 و 20 دی‌ماه برای گروه داوری پخش شد تا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / اعلام نتایج در بهمن‌ماه + عکس

در ادامه و از روز 22 دی‌ماه رقابت‌ها در بخش آقایان آغاز شد و تا امروز 25 دی‌ماه ادامه داشت. طی این مدت مجموعاً فایل تصویری 192 شرکت کننده از 69 کشور جهان در سه گروه شرکت کنندگان مسابقات سازمان اوقاف، مسابقات دانش آموزان و مسابقات روشندلان در دو بخش بانوان و آقایان پخش شد.

در مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در رشته قرائت تحقیق بخش آقایان ۴۲ کشور، در رشته حفظ کل آقایان ۴۰ کشور، در رشته ترتیل آقایان ۲۳ کشور و در رشته حفظ کل بانوان نیز ۱۷ کشور نمایندگان خود را برای حضور در این مسابقات معرفی کرده‌اند. همچنین در رشته قرائت تحقیق دانش‌آموزان پسر ۱۵ کشور، در رشته حفظ کل دانش‌آموزان پسر ۱۸ کشور، در رشته قرائت دانش‌آموزان دختر هفت کشور و در رشته حفظ کل دانش‌آموزان دختر ۱۰ کشور نمایندگان خود را برای حضور در مسابقات معرفی کرده‌اند.

در بخش روشندلان نیز در رشته حفظ کل بانوان هفت کشور و حفظ کل آقایان نیز ۱۱ کشور اقدام به معرفی نمایندگان خود کرده‌اند. جمعاً در تمامی رشته‌ها و بخش‌ها ۱۹۰ شرکت‌کننده از ۶۹ کشور حضور خواهد داشت.

مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به صورت پخش فایل‌های تلاوت شرکت‌کنندگان برای گروه داوری،‌ برگزار شد. در گروه داوری این دوره از مسابقات نیز ۲۸ داور ایرانی و خارجی حضور داشتند که شامل ۱۸ داور ایرانی و ۱۰ داور خارجی بود. داوران خارجی به صورت مجازی اجرای شرکت‌کنندگان را ارزیابی کردند. همچنین محل داوری این مسابقات مجتمع بصیرت اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران بود.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / اعلام نتایج در بهمن‌ماه + عکس

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد زمان اعلام اسامی راه‌یافتگان مرحله نهایی این مسابقات، گفت: با توجه به اینکه در این مرحله از مسابقات داوران خارجی نیز به صورت آنلاین به ارزیابی تلاوت‌ها پرداخته‌اند، زمانی برای تطبیق فرم‌های هر دو گروه داوران داخلی و خارجی لازم است.

وی افزود: کمیته‌ای کار بررسی فرم‌های داوری را انجام می‌دهد تا بررسی‌های فنی بر روی حدود نمرات صورت بگیرد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود اوایل بهمن‌ماه نتایج این مرحله و اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی اعلام شود.

انتهای پیام
captcha