تحلیل فنی رقابت‌های بین‌المللی قرآن در استودیوی ایکنا + عکس
کد خبر: 4040059
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
همراه با پخش زنده

تحلیل فنی رقابت‌های بین‌المللی قرآن در استودیوی ایکنا + عکس

خبرگزاری قرآن در سالن اصلی محل برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با برپایی استودیویی، یک ساعت قبل از آغاز روزانه این رویداد با حضور کارشناسان به تحلیل فنی و اجرایی این دوره می‌پردازد.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این روزها در قالب ارزیابی فایل‌های تصویری شرکت‌‎کنندگانی از 29 کشور و با حضور داورانی از ایران و هشت کشور خارجی در تالار اندیشه حوزه هنری تهران در جریان است.

این مسابقات در سه بخش مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه، روشندلان و دانش‌آموزی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم با مشارکت 62 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

در این دوره رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب سعی در انعکاس آخرین اخبار و وضعیت متن و حاشیه این رویداد بین‌المللی را دارند. خبرگزاری بین‌المللی قرآن نیز امسال با راه‌اندازی استودیوی اختصاصی خود سعی دارد تا با حضور کارشناسان و پیشکسوتانی که سابقه حضور در مسابقات به عنوان شرکت‌کننده یا داور را داشته‌اند، به تحلیل فنی این رویداد بین‌المللی بپردازد.


بیشتر بخوانید و ببینید:

فیلم | از همزمانی چند مسابقه تا دلایل عدم حضور ۲ داور
فیلم | یادی از بانیان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

تربیت قاری بدون شنونده جایگاهی ندارد


این استودیو هر روز از ساعت 18 تا 19 میزبان مهمانان خود هست و علاوه بر پخش زنده این گفت‌وگوها از صفحه رسمی ایکنا در اینستاگرام به نشانی iqna_video، به صورت مکتوب و ویدئویی نیز در سایت iqna.ir و شناسه iqnanews در تلگرام و iqnanews در اینستاگرام بارگذاری می‌شود.

در روز نخست فعالیت این استودیو که همزمان با روز افتتاحیه مسابقات در نهم اسفندماه بود، بهروز یاریگل، پیشکسوت قرآنی کشورمان حضور داشت. وی در صحبت‌های خود به مطلوب‌تر بودن برگزاری حضوری مسابقات و بهره‌مند شدن بیشتر از آن فضا اشاره کرد.

ایکنا

همچنین در روز اول فعالیت این استودیو میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش که متولی اصلی برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان است نیز با حضور در این استودیو به سوالات جواد نصیری، مجری‌کارشناس برنامه پاسخ داد و آخرین اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مطلوب این رویداد را تشریح کرد.

تحلیل فنی رقابت‌های بین‌المللی قرآن در استودیوی ایکنا

در اولین روز رقابت‌ها نیز احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به عنوان مهمان حضور داشت و نکات آموزنده‌ای در مورد آیین‌نامه مسابقات بیان کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه باید نسبت به نمرات آیتم‌های مختلف در آیین نامه مسابقات یک بازنگری اساسی صورت گیرد، گفت: آیین‌نامه و شیوه نمره‌دهی به آیتم‌های مختلف از کشور مالزی اخذ شده است و از همان زمان تا کنون نیز باقی مانده و هیچ اقدامی در اصلاح آن صورت نگرفته است. در صورتی که نمره‌های در نظر گرفته شده برای آیتم‌های مختلف می‌تواند تغییر کند و به عنوان مثال برای صوت امتیاز بسیار بیشتری در نظر گرفته شود.

ایکنا

در دومین شب مسابقات (چهارشنبه شب 11 اسفندماه) نیز حیدر کسمایی، رئیس هیئت داوران سی و هشمتین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مهمان این استودیو بود. وی نیز در صحبت‌های خود برگزاری مسابقات در دوران کرونایی را یک اقدام ارزشمند دانست و در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحلیل فنی این دوره از مسابقات و ارزیابی سطح شرکت‌کنندگان به توجه به اجراهایی که در روز اول پخش شده است پرداخت.

ایکنا

در سومین شب مسابقات (پنجشنبه شب 12 اسفندماه) نیز امین پویا، از اعضای گروه داوری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران حضور خواهد داشت. اجرای کارشناسی این گفت‌وگو بر عهده غلامرضا احمدی، از مجریان معارفی صدا و سیما خواهد بود.

ایکنا علاوه بر تولید محتوا در این استودیو از طریق گروه‌های خبری فعالیت‌های قرآنی، عکس، چندرسانه‌ای و بین‌الملل اقدام به انتشار آخرین خبرها، تصاویر و ویدئوها از متن و حاشیه مسابقات می‌کند.

 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha