عرضه قرآن و کتب معارفی انتشارات الهدی در نمایشگاه دوحه
کد خبر: 4029079
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

عرضه قرآن و کتب معارفی انتشارات الهدی در نمایشگاه دوحه

مؤسسه بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عرضه ترجمه قرآن به انگلیسی و کتب دینی ـ معارفی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه حضور یافته است.

عرضه قرآن و کتب معارفی انتشارات الهدی در نمایشگاه دوحهبه گزارش ایکنا؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه 2022 از 23 دی‌ماه در قطر آغاز شده است و تا 2 بهمن‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه قطر با شعار «العِلمُ نور: علم نور است» ادامه دارد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسدی‌موحد، مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی الهدی از حضور این مؤسسه با بیش از 43 عنوان کتاب با موضوعات ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، آثار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

وی اظهار کرد: مؤسسه بین‌المللی الهدی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه، کتبی با موضوعات ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، آثار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و ... را عمدتا به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی در کنار تعدادی از ناشران مطرح کشور در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه قطر عرضه و آثار خود را برای بازدید علاقه‌مندان و اصحاب فرهنگ و ادب کشور قطر ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد گفت: از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های عربی «نهج العاشقین وقفه عند الشیرازیین سعدی و حافظ» اثر محمدعلی آذرشب، «تأثیر الحکم الفارسیه فی الادب العربی» اثر عیسی العاکوب و «انا محمد رسول الله(ص)» اثر آنی ماری شیمل/عیسی علی العاکوب، «الفارسیه المبسطه للعرب» اثر روح‌الله هادی، جمله ساده فارسی (آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان) و همچنین متون فارسی (آموزش زبان فارسی برای عرب زبانان) هر دو از محمدعلی آذرشب اشاره کرد.

عرضه جملات قصار رهبری درباره‌ حج

وی «نوبهار دل و جان» به قلم حضرت آیت‌‌الله سیدعلی خامنه‌ای و ترجمه امجد فرشی، قرآن کریم (انگلیسی) ترجمه طاهره صفارزاده، کتاب‌ «ایران مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» از منشورات مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نسیم معرفت اثر سعید آزرمی/بهرام افراسیابی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه ترجمه گروه مترجمان مؤسسه الهدی و گذری بر تاریخ ایران اثر رضا شعبانی را از دیگر آثار عرضه‌شده در نمایشگاه برشمرد.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد همچنین به حضور مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال مساحت غرفه مستقل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه نیز به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، به مساحت غرفه ایران اضافه و نمایندگان صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران در قالب غرفه ملی ایران کتاب‌هایی با موضوعات مختلف و متنوع را برای عموم بازدیدکنندگان‌ ارائه کرده‌اند.

عرضه قرآن و کتب معارفی انتشارات الهدی در نمایشگاه دوحه

وی همچنین، بیان کرد: معرفی صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی بین‌المللی کتاب تهران، طرح‌های حمایتی ترجمه تاپ و گرنت، معرفی سایت «Books from Iran» (مشتمل بر۱۹۰۰ عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی) به علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی از دیگر خدمات فرهنگی غرفه ملی ایران در این نمایشگاه است.

حضور 37 کشور جهان

مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی الهدی به حضور ۴۳۰ ناشر داخلی و خارجی از ۳۷ کشور جهان در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه قطر اشاره و تصریح کرد: حضور ۳۱۹ ناشر عربی و ۴۵ ناشر خارجی و نیز ۹۰ نماینده ناشر، نشان از رشد قابل توجه نسبت به ادوار گذشته این نمایشگاه دارد که بر رونق فعالیت‌های فرهنگی و اقتصاد نشر این کشور، افزوده است.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد در ادامه، گفت: کتب منتشر شده توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انتشارات جمال، سوره مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آثار منتخب انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران عرضه و نمایندگان برخی از نهادها و ناشران یاد شده، ضمن معرفی آثار خود، به ‌صورت مستقیم با دیگر ناشران حاضر در نمایشگاه برای فروش حق ‌انتشار آثار منتخب خود، به گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

وی همچنین، بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه از مجموع ۸۴۵ غرفه، ۳۷ غرفه به ناشران حوزه کودک و نوجوان اختصاص یافته است.              

انتهای پیام
captcha