شش ترجمه جدید قرآن در نمایشگاه دوحه
کد خبر: 3551821
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

شش ترجمه جدید قرآن در نمایشگاه دوحه

گروه بین‌الملل: مؤسسه «راف» قطر در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه 6 ترجمه جدید از قرآن به زبان‌های مختلف عرضه کرده است.

شش ترجمه جدید قرآن در نمایشگاه دوحه
غرفه مؤسسه راف در دوره گذشته نمایشگاه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه، با حضور ایران و وزرای فرهنگ و ورزش، اوقاف و امور اسلامی، کار و امور اجتماعی، برنامه‌ریزی توسعه و آمار، حمل و نقل و ارتباطات، نمایندگان مجلس شورا و سفرای کشورهای اسلامی و خارجی در قطر افتتاح شد.
شهرک فرهنگی «کتارا»ی قطر با 28 عنوان کتاب شامل کتاب‌های داستانی که در مسابقات داستان‌نویسی موفق به دریافت جایزه شده‌اند و مؤسسه تبلیغی خدمات بشردوستانه «راف» این کشور با 6 ترجمه جدید قرآن کریم به زبان‌های مختلف انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، سواحیلی، فلیپینی و چینی در چارچوب برنامه توزیع یک میلیون قرآن کریم در نمایشگاه شرکت كرده‌اند.
حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در نمایشگاه
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه، حضوری فعال دارد و با برگزاری جلسات مشترک با رئیس نمایشگاه و سایر مسئولان اجرایی مقدمات حضور ناشران ایرانی را فراهم آورد.
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در غرفه خود با ارائه جدیدترین محصولات فرهنگی انتشارات الهدی، محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش ویژه آثار فکری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به زبان‌های عربی و انگلیسی، کتاب‌های آموزش زبان فارسی، جاذبه‌های توریستی ایران  مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
نشست نویسندگان و اصحاب فرهنگ و رسانه قطر در طول برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این نمایندگی فرهنگی است.
در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب دوحه علاوه بر غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر، مؤسسه نمایشگاه‌های کتاب وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دار الثقافه و الفن، انتشارات احسان، انتشارات کانی مهر حضور دارند.
در نمایشگاه سال جاری، 490 انتشاراتی از 33 کشور به ارائه 104 هزار عنوان کتاب و بیش از 15 هزار عنوان کتاب منتشره در سال 2016 میلادی عرضه شده است. در نمایشگاه کتاب دوحه امسال علاوه بر ناشرین خارجی به بخش داخلی نیز توجه بیشتری شده و علاوه بر وزارت فرهنگ و ورزش و وزارت اوقاف قطر، مؤسسات و نهادهای فرهنگی قطری از جمله شهرک فرهنگی کتارا، مرکز فرهنگی کودکان، مؤسسه تبلیغاتی راف، موزه قطر در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور دارند.
عرضه کتاب انگلیسی «اعجاز علمی قرآن در سنت نبوی»
همچنین بنا به گزارش روزنامه «الشرق» قطر کتاب «اعجاز علمی قرآن در سنت نبوی»و «اسلام و غرب در تألیفات غربی‌ها» هردو به زبان انگلیسی از زغلول نجار، اندیشمند و کارشناس برجسته اعجاز علمی قرآن در جهان اسلام و کتابچه‌های عربی «احب الصلاة: نماز را دوست دارم» و «احب الوضوء: وضو را دوست دارم» برای کودکان از دیگر آثار به نمایش درآمده در غرفه راف قطر است.
بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه از دهم آذرماه در دوحه آغاز شده است و تا بیستم آذر ادامه دارد.

تصاویری از غرفه ایران در نمایشگاه

شش ترجمه جدید قرآن در نمایشگاه دوحه

شش ترجمه جدید قرآن در نمایشگاه دوحه
captcha